Délku záruční doby, ve které můžete zboží reklamovat, upravuje § 620 občanského zákoníku. U spotřebního zboží je 24 měsíců, na použité zboží z bazaru jeden rok. U potravin je dána datem jejich spotřeby nebo minimální trvanlivosti.
Říká záruční doba, jakou životnost má výrobek?
Záruční lhůta je poskytována na vadu výrobku a nemusí odpovídat jeho životnosti. Na propisovací tužku je záruční lhůta dva roky. Když nebude psát po zakoupení, jde o vadu. Ale přestane-li psát po několika měsících, jde o běžné opotřebení.
Jak mám postupovat při reklamaci zboží?
U vadného výrobku si nechte vystavit reklamační protokol, který by měl obsahovat popis výrobku včetně výrobního čísla, závadu, jak byste chtěli reklamaci vyřídit, datum reklamace, potvrzení prodejce a váš podpis, kterým potvrzujete správnost popisu reklamace. Pokud se vám nezdá průběh vyřizování reklamace, můžete rovnou z prodejny zavolat na placenou poradenskou linku 900 080 808 Sdružení obrany spotřebitelů, kde vám poradí, jak postupovat.
Co můžu požadovat při reklamaci?
Pokud byla vada uznána, může být výrobek opraven nebo vyměněn. Prodejce vám také může nabídnout vrácení peněz. U neodstranitelné vady, která nebrání používání, může být poskytnuta sleva. Objeví-li se na výrobku třikrát stejná vada nebo tři různé vady najednou, máte nárok na vrácení peněz.
Co mám dělat, když byla reklamce zamítnuta?
Pokud prodejce zamítne reklamaci na místě, nechte si vystavit reklamační protokol a písemné zdůvodnění zamítnutí reklamace, jinak totiž nemůžete podniknout žádné další kroky. Jestliže byla zamítnuta firemním znalcem, ale jste přesvědčeni o její oprávněnosti, obraťte se na soudního znalce v daném oboru.
Kolik dní má prodejce na vyřízení reklamace?Reklamace musí být vyřízena do 30 kalendářních dnů. Po dobu od uplatnění reklamace až do okamžiku, kdy je věc připravena k převzetí, se záruční doba zastaví, o tuto dobu se tedy prodlužuje záruka.
Musí prodejce informovat zákazníka o vyřízení reklamace?
Prodávající není povinen informovat kupujícího o tom, že zboží je připraveno k převzetí. Je tedy na zákazníkovi, aby zjistil, kdy je reklamovaný výrobek připraven k vyzvednutí.