Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Na stojáka, ale levně. Rychlovlaky Paříž - Brusel sázejí na nízké ceny

  15:16aktualizováno  15:16
Na deset eur klesla cena za jízdenku do vlaků mezi Paříží a Bruselem, která stojí běžně čtyřnásobek i více. Má to však háček: výměnou za nízké jízdné nemáte jistotu, že si sednete.

Thalys na spoje nasadí pětivozovou jednotku TGV s 393 místy, ve voze nebude žádné občerstvení, cestující si mohou vzít s sebou jen jeden kufr. | foto: izy.com

K nezvyklému kroku, jak přilákat další zákazníky do svých vysokorychlostních vlaků, přistoupil dopravce Thalys. Zavádí nové nízkonákladové spoje, kde nebudou mít cestující jistotu, že si sednou.

Thalys začal jízdenky nabízet pod názvem Izy, půjde o několik vlaků denně. I když se jedná o vysokorychlostní soupravy, vlak nepojede tak rychle jako ostatní jednotky stejného dopravce. Kvůli úspoře poplatků za použití kolejí pojede po pomalejších tratích. Stále bude však výrazně rychlejší než cesta autem či autobusem.

Zeleno-fialové vlaky zvládnou cestu za 2 hodiny a 8 minut, v některých případech jim cesta potrvá podle jízdního řádu dvě a půl hodiny. Běžně jednotky Thalys jezdí mezi oběma městy hodinu a 22 minut. Jízdenky se budou prodávat pouze přes internet.

Fotogalerie

Dosud stojí nejlevnější jízdenky mezi oběma městy při nákupu dopředu a bez možnosti zrušení 41 eur, Izy začne na 10 eurech. Za tuto cenu však lidé dostanou pouze místo ke stání. Pokud zbude nějaké místo volné, budou mít možnost si sednout. I počet míst na stání ale bude omezen na 10 v každém spoji.

O pět eur dražší jsou další místa - sklápěcí sedačky umístěné na koncích vozů, za ně zaplatí cestující 15 eur. Běžná sedačka vyjde na 19 eur při rezervaci dopředu, hodinu předem vyjde na 59 eur. Firma ještě nabízí velké sedačky XL odpovídající první třídě, kde cena začíná na 29 eurech.

Thalys na spoje Izy nasadí pětivozovou jednotku TGV s 393 místy, ve voze nebude žádné občerstvení, cestující si s sebou mohou vzít jen jeden kufr.

Thalys vysvětluje novou nabídku tím, že chtějí zůstat dál rychlejší než auta, ale současně i zlevnit a přilákat úplně nové cestující. „Zpomalení a zjednodušení servisu na minimum nám umožňuje přijít s takovouto nabídkou, která je levná a přitom stále rychlejší a bezpečnější než cesta autem,“ řekla šéfka společnosti Thalys Agnès Ogierová.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Samořídící automobil od Volva
Stát má plán na nástup samořiditelných aut, bude je testovat v provozu

Stát má první představu, jak se zapojit do celosvětového trendu samořiditelných aut. Ministerstvo dopravy již dříve oznámilo, že chce postavit testovací okruh,...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
Nenápadný skokan na trhu s auty: Dacia je v Česku už na čtvrtém místě

Kdysi spíše vysmívaná značka je na českém trhu čím dál větším konkurentem pro zavedené automobilky. Dacia se poprvé v historii dostala mezi čtyři...  celý článek

Dopravní omezení na Pražském okruhu u Černého mostu
ŘSD nevzdává měření rychlosti v omezeních, vypsalo soutěž znovu

Potřetí zkouší Ředitelství silnic a dálnic vysoutěžit firmu, která na pěti modernizovaných úsecích dálnice D1 bude měřit v omezeních auta, zda nepřekračují...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.