Thalys na spoje nasadí pětivozovou jednotku TGV s 393 místy, ve voze nebude žádné občerstvení, cestující si mohou vzít s sebou jen jeden kufr.

Thalys na spoje nasadí pětivozovou jednotku TGV s 393 místy, ve voze nebude žádné občerstvení, cestující si mohou vzít s sebou jen jeden kufr. | foto: izy.com

Na stojáka, ale levně. Rychlovlaky Paříž - Brusel sázejí na nízké ceny

  • 57
Na deset eur klesla cena za jízdenku do vlaků mezi Paříží a Bruselem, která stojí běžně čtyřnásobek i více. Má to však háček: výměnou za nízké jízdné nemáte jistotu, že si sednete.

K nezvyklému kroku, jak přilákat další zákazníky do svých vysokorychlostních vlaků, přistoupil dopravce Thalys. Zavádí nové nízkonákladové spoje, kde nebudou mít cestující jistotu, že si sednou.

Thalys začal jízdenky nabízet pod názvem Izy, půjde o několik vlaků denně. I když se jedná o vysokorychlostní soupravy, vlak nepojede tak rychle jako ostatní jednotky stejného dopravce. Kvůli úspoře poplatků za použití kolejí pojede po pomalejších tratích. Stále bude však výrazně rychlejší než cesta autem či autobusem.

Zeleno-fialové vlaky zvládnou cestu za 2 hodiny a 8 minut, v některých případech jim cesta potrvá podle jízdního řádu dvě a půl hodiny. Běžně jednotky Thalys jezdí mezi oběma městy hodinu a 22 minut. Jízdenky se budou prodávat pouze přes internet.

Dosud stojí nejlevnější jízdenky mezi oběma městy při nákupu dopředu a bez možnosti zrušení 41 eur, Izy začne na 10 eurech. Za tuto cenu však lidé dostanou pouze místo ke stání. Pokud zbude nějaké místo volné, budou mít možnost si sednout. I počet míst na stání ale bude omezen na 10 v každém spoji.

O pět eur dražší jsou další místa - sklápěcí sedačky umístěné na koncích vozů, za ně zaplatí cestující 15 eur. Běžná sedačka vyjde na 19 eur při rezervaci dopředu, hodinu předem vyjde na 59 eur. Firma ještě nabízí velké sedačky XL odpovídající první třídě, kde cena začíná na 29 eurech.

Thalys na spoje Izy nasadí pětivozovou jednotku TGV s 393 místy, ve voze nebude žádné občerstvení, cestující si s sebou mohou vzít jen jeden kufr.

Thalys vysvětluje novou nabídku tím, že chtějí zůstat dál rychlejší než auta, ale současně i zlevnit a přilákat úplně nové cestující. „Zpomalení a zjednodušení servisu na minimum nám umožňuje přijít s takovouto nabídkou, která je levná a přitom stále rychlejší a bezpečnější než cesta autem,“ řekla šéfka společnosti Thalys Agnès Ogierová.