Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jančurova černá díra. Taxíky mu prodělaly 71 milionů, plně je ovládl

  1:00aktualizováno  1:00
Vstup Radima Jančury do byznysu s taxíky se zatím neukazuje jako příliš zisková investice. Každá koruna tržeb mu vygenerovala ztrátu 69 haléřů.

Radim Jančura křísí taxislužbu Tick Tack. Kromě audi bude vozit lidi i škodovkami. | foto:  František Vlček, MAFRA

Ukazují to výsledky společnosti Tick Tack za rok 2014, kdy už ve firmě měla hlavní slovo Student Agency. Výsledky firma poslala do sbírky listin teprve před několika týdny.

Podle výsledkovky měl Tick Tack tržby 103 milionů korun a ztrátu 71,45 milionů korun. Novější výsledky zatím k dispozici nejsou.

Jančura do taxíků vstoupil na podzim roku 2013, kdy odkoupil majoritní podíl ve firmě Tick Tack. Zbylých dvacet procent dokoupil od původního zakladatele Tomáše Nováka v uplynulých týdnech, jak ukazuje zápis založený ve sbírce listin. „Odkoupení podílu od minoritního akcionáře je završení našeho plánu plně řídit expanzi a další rozvoj taxislužby Tick Tack. Je to krok, který jsme společně připravovali dlouhodobě,“ říká mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj.

Chceme řidiče, kteří „voní“

Jančura se od jiných taxislužeb lišil tím, že řidiče přímo zaměstnával. Jen v roce 2015 ho řidiči stáli téměř 70 milionů korun na mzdách a povinných odvodech. S modelem zaměstnanců ale neuspěl, proto loni oznámil přechod na klasický model taxikářů, kdy řidiči jezdí na živnostenský list.

Nové autobusy, nové jméno. Student Agency hlásí další rekordní rok

Právě to považuje Ondrůj i za jeden z důvodů, proč byla firma v takové ztrátě v roce 2014. Podle něj jsou výsledky za rok 2014 specifické kvůli tomu, že šlo o dobu přebírání firmy. „První rok v sobě vždy zahrnuje řadu jednorázových nákladů, které hospodaření negativně ovlivňují,“ dodal Ondrůj.

Firma navíc oznámila zahájení provozu taxislužby pod další značkou Green Prague, které bude provozovat s vozy Škoda Octavia G-Tec na CNG. První stovku vozů už firma převzala a spustila masívní náborovou službu řidičů. Těm nabízí auto a servis dispečinku a veškeré vybavení za 9990 Kč včetně garantovaného měsíčního paušálu. „Nabízíme řidičům unikátní podmínky a na oplátku chceme řidiče, kteří „voní“ a jsou poctiví,“ dodal Ondrůj.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.