"Provozovaná letadla podrobíme objektivní prohlídce. Cílem kontroly je potvrdit, že letadla byla v minulosti používána pouze ve standardních letových režimech, a že nehoda byla způsobena osobním selháním posádky," řekl jednatel firmy Martin Pražský.
Předběžné výsledky vyšetřování německým úřadem BFU ukázaly, že pilot se pokusil o horizontální výkrut, tedy otočení letadla o 360 stupňů. Nehoda mohla skončit s podstatně tragičtějšími následky, kdyby stroj spadl na obydlenou oblast. (více čtěte zde)
Zjišťování příčin by bylo obtížnější, kdyby letěli piloti s jiným letadlem, které má Time Air ve flotile. Jako jediný měl tento typ zapisovač, který zaznamenává průběh letu i konverzaci pilotů. Z něho vyšetřovatelé zjistili předběžnou příčinu nehody. Kontrolu navrhli i BFU, český Úřad pro civilní letectví rozhodnutí Time Air vítá.
"Vítáme, že to navrhli sami, je to v souladu s doporučením BFU," řekla mluvčí Jitka Ungrová. Na zemi zůstanou na zhruba dva týdny celkem čtyři letadla.
Úřad pro civilní letectví se po výsledku vyšetřování hodlá více zaměřit i na ostatní provozovatele podobných letadel. "Rozhodně zpřísníme kontrolu, zejména systému a kultury bezpečnosti," dodala Ungrová.