Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ťok chce zrychlit opravy silnic. Když je firma stihne dřív, dostane odměnu

  13:57aktualizováno  13:57
Ministr dopravy Dan Ťok chce stavebním firmám dávat bonusy za to, že zvládnou práce na silnicích před termínem. Důvodem jsou četné uzavírky na silnicích a potíže, které to způsobuje motoristům. Zároveň úřad zvažuje, že kvůli posledním mírným zimám zkrátí zimní technologickou přestávku, během níž se práce na silnicích přerušují.

Ministr dopravy Dan Ťok (18. března 2015) | foto:  Petr Topič, MAFRA

Motivační bonusy pro stavební firmy by se mohly objevit v nových smlouvách. „Bavíme se o tom, jak do smluv dostat institut, jak firmy motivovat k rychlejší práci, že by tam byl například nějaký bonus za rychlejší provedení,“ uvedl Ťok. Zopakoval požadavek, aby u významnějších staveb bylo smluvně zajištěno, že stavební firmy budou na opravách pracovat nepřetržitě sedm dní v týdnu.

Celkem má letos do oprav silnic směřovat zhruba 10,2 miliardy korun, což je ve srovnání s loňským rokem výrazně více. Nárůst o zhruba 4,4 miliardy korun je způsobený penězi, které ministerstvo slíbilo převést na jednotlivé kraje, aby mohly opravit komunikace druhých a třetích tříd. Částka na opravy silnic prvních tříd, dálnic a rychlostních silnic je zhruba totožná s loňskem.

Na opravy silnic prvních tříd a rychlostních komunikací je pro letošek vyčleněno 4,5 miliardy korun. Oznámil to generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Kroupa. Pro 209 zakázek za 1,6 miliardy korun už ŘSD našlo zhotovitele a u dalších 104 zakázek za zhruba 2,8 miliardy ředitelství stavební firmy vybírá v otevřených soutěžích.

Pro opravy dálnic je pak vyčleněno dalších 1,3 miliardy korun. Vybraného zhotovitele má ŘSD u zakázek za 623 milionů korun a zakázky za další zhruba dvě miliardy vypisuje. Větší objem zakázek v tendrech je dán skutečností, že ředitelství silnic soutěží už stavby připravené pro příští rok, dodal Kroupa. Do sumy vyčleněné na opravy dálnic se nepočítá rozšiřování dálnice D1, které ministerstvo dopravy označuje jako modernizaci.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.