Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Toyota uvažuje o skladu u Ústí

  10:02aktualizováno  10:02
U malé obce Žďárek nedaleko Ústí by mohl během tří let vzniknout ohromný logistický areál, určený ke skladování a distribuci dílů na automobily značky Toyota a Lexus. Využívali by jej dealeři v Česku, Německu a části střední Evropy.
Pokud investice za 700 milionů vyjde, budou se ve Žďárku skladovat díly na Toyoty a Lexusy. Ilustrační foto

Pokud investice za 700 milionů vyjde, budou se ve Žďárku skladovat díly na Toyoty a Lexusy. Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Na stavbě centra se koncem listopadu dohodli manažeři evropské centrály japonského výrobce automobilů a společnost Czech Property Investments. Podle informací MF DNES jednání stále probíhají a stavba není jistá.

Pokud by se však české straně podařila jednání úspěšně dovést do konce, na polích nad Ústím by mohlo získat práci až dvě stě lidí.

"Stavba logistického centra, kde by se měly skladovat náhradní díly pro vozy Lexus a Toyota ve Žďárku, zatím není jistá," říká Josef Štolba z CPI, která při kontraktu s Japonci zastupuje české majitele pozemků.

"Jednáme od října, i když Toyota o stavbě logistického centra uvažovala už před tím. Investora zastupuje Toyota Motor Marketing Europe v Bruselu, se kterou jsme se na stavbě ve Žďárku domluvili. Zástupci této společnosti s tím odletěli koncem listopadu do Japonska a vrátili se 5. prosince s tím, že 6. prosince nám měli sdělit výsledek jednání. Od té doby se ale investor nevyjádřil, i když se s ním snažíme navázat kontakt," řekl v pondělí Štolba.

Mezitím na přípravě investice začala pracovat také další japonská firma Takenaka. V současné době probíhá posouzení vlivu stavby na životní prostředí. Podle neoficiálních informací právě dnes jednají lidé od Takenaky v Bruselu o dalším osudu investice na Ústecku. Protože ještě není známé stanovisko evropské centrály Toyoty, nechtěli se k celé záležitosti včera vyjádřit ani ve společnosti Toyota Motor Czech.

12 tisíc metrů skladu
Originální náhradní díly pro Toyoty a také výjimečné Lexusy (další obchodní značka Toyoty) by měly kamiony přivážet do skladové haly o rozloze 12 tisíc čtverečních metrů.

"Podle projektu by mohla stát hala do roku 2007, během dalších dvou let by mohla být ještě rozšířena na 43 tisíc metrů čtverečních," sdělil Josef Trnka ze stavebního úřadu v Libouchci, na jehož území se zóna nachází. Japonský investor by pak zaměstnal dvě stovky lidí. Neoficiální výše investice je asi 700 milionů korun.

Pozemky o rozloze 29 hektarů byly pro průmyslovou zónu ve Žďárku vyčleněny v roce 1999, o čtyři roky později byly rozšířeny o dalších 24 hektarů.

Průmyslová zóna je určena pro zástavbu obchodně průmyslovými objekty neohrožujícími životní prostředí. Významnou výhodou je její poloha v těsné blízkosti stavěné dálnice D8. O obsazení zóny usiluje také společnost Labská investiční. Mezi její záměry patří projekt Science park Žďárek. Předpokládá se kongresové centrum nebo mezinárodní základní a střední školu pro nadané děti.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

ilustrační snímek
České děti neumějí hospodařit s kapesným, čtvrtina si peníze půjčuje

České děti neumějí příliš hospodařit s penězi. Většina rodičů se jim sice snaží vštípit základy finanční gramotnosti prostřednictvím kapesného, podle...  celý článek

Ilustrační snímek
Česká ekonomika znovu zrychlila, překvapilo to i analytiky

Česká ekonomika ve 2. čtvrtletí letošního roku znovu zrychlila svůj růst. Hrubý domácí produkt stoupl meziročně o 4,5 procenta po tříprocentním vzestupu v...  celý článek

Tankování (ilustrační foto)
Benzin a nafta mírně zlevnily, natural stojí přes 30 korun ve třech krajích

Ceny pohonných hmot mírně zlevnily. Benzin Natural 95 za uplynulý týden zlevnil v průměru o haléř na 29,65 koruny za litr a nafta o dva haléře na 28,54 koruny...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.