Toyota oznámila, že její prodej v období od ledna do září meziročně klesl o 1,5 procenta na 7,498 milionu vozů. Prodej Volkswagenu se podle dřívějších údajů snížil rovněž o 1,5 procenta a činil 7,43 milionu vozů.
Třetí místo na trhu obsadila americká automobilka General Motors, jejíž prodej klesl o procento na 7,2 milionu vozů.
Za poklesem prodeje společnosti Toyota stála podle agentury AFP slabá poptávka na domácím na trhu. Volkswagen se v poslední době potýká s poklesem prodeje v Číně, Rusku a Latinské Americe.
Prodej německé automobilky navíc ovlivňuje skandál kolem falšování údajů o emisích, který vypukl ve druhé polovině září. Nejnovější průzkum podle serveru Bloomberg.com zahrnuje také čísla prodeje koncernu ve dvou týdnech po oznámení, že do aut záměrně instaloval speciální protiemisní software.
Ještě v pololetí Volkswagen v prodeji vozidel vedl, teď má však jiné starosti. Na několika trzích stopl prodej dieselových modelů a soustředit se musí na opravu jedenácti milionů aut s vadným software.
Šéf závodní rady podniku Bernd Osterloh nicméně minulý týden uvedl, že skandál zatím dopad na poptávku neměl.
V prvním pololetí Volkswagen prodal 5,04 milionu vozů, zatímco Toyota pouze 5,02 milionu. Německý koncern se tak poprvé v historii dostal do čela světového automobilového trhu.
V celém loňském roce byla jedničkou na trhu Toyota, která prodala 10,23 milionu vozů. Volkswagen loni obsadil druhé místo s prodejem 10,14 milionu vozů, na třetí příčce byla GM s prodejem 9,92 milionu vozů.