Informaci přinesla agentura Reuters s odvoláním na žalobu podanou u soudu v USA. Součástí odkupu vozů byla podle žaloby tajná dohoda, která zákazníkům zakazovala kohokoliv o problémech informovat či podat na automobilku žalobu.
Toyota připustila, že nakupovala zpět automobily, u nichž si zákazníci na problémy s plynovým pedálem stěžovali. Popřela ale, že by transakce podmiňovala utajením. Nákupy měly podle Toyoty sloužit k analýze problémových aut.
Do servisu muselo přes osm milionů aut
Toyota koncem loňského a začátkem letošního roku kvůli potížím s nechtěným zrychlováním svolala po celém světě k opravě celkem přes osm milionů vozů.
Za příčinu nechtěného zrychlování byly označeny vadné plynové pedály a problémy s podlahovou krytinou, která může plynový pedál zablokovat.
Automobilka v dubnu souhlasila se zaplacením rekordní pokuty kolem 300 milionů korun. Tu jí vyměřily americké úřady za to, že o závadách na autech údajně neinformovala včas (více čtěte zde). Přestože s pokutou souhlasila, porušování zákona Toyota odmítá.
Toyota v poslední době přiznala několik různých závad na svých modelech. Například v České republice a na Slovensku automobilka začátkem roku svolala do servisů téměř pět tisíc vozů Yaris kvůli opravě pěnové výplně (více čtěte zde).