Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Toyota už není světová jednička, navzdory dieselgate vede Volkswagen

  11:57aktualizováno  11:57
Odbyt japonské automobilky Toyota Motor loni mírně stoupl, přesto firma ztratila vedoucí pozici ve světě. Předstihl ji německý konkurent Volkswagen, který se musel potýkat s negativními dopady skandálu kolem falšování testů emisí naftových vozů. K růstu přispěla zejména silná poptávka na čínském trhu.

Ilustrační snímek. | foto: Martin Mičánek

Toyota v pondělí oznámila zvýšení prodeje oproti minulému roku o 0,2 procenta na 10,18 milionu vozů. Volkswagen, jehož součástí je rovněž česká Škoda Auto, již dříve ohlásil nárůst prodeje o téměř čtyři procenta na 10,31 milionu vozů.

Příští týden zveřejní údaje o loňském prodeji také největší americká automobilka General Motors. Pokud vykáže slabší čísla než Volkswagen, což se podle serveru BBC předpokládá, stane se německý podnik poprvé v historii jedničkou na světovém automobilovém trhu.

Světová jednička

Toyota v roce 2008 vystřídala v čele automobilového trhu konkurenta General Motors, který byl do té doby světovým lídrem více než sedm desetiletí. V roce 2011 získala americká automobilka prvenství dočasně zpět, protože Toyota se potýkala s negativními důsledky ničivého zemětřesení v Japonsku a rozsáhlého svolávání aut do servisů.

Vedoucí představitelé Toyoty opakovaně prohlašují, že se nestarají o to, zda je jejich podnik světovou jedničkou, a prostě se snaží vyrábět dobré automobily.

V roce 2015 Toyota prodala 10,15 milionu vozů, Volkswagen skončil na druhém místě s odbytem 9,93 milionu vozů. Za ním následovala firma General Motors, která prodala 9,8 milionu aut.

Volkswagen si v minulosti stanovil za cíl stát se do roku 2018 největším výrobcem aut na světě. V poslední době se však soustředil především na řešení emisního skandálu (více čtěte zde). Koncern předloni v září přiznal, že po celém světě do zhruba jedenácti milionů naftových aut instaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Aféra se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto.

Mladoboleslavská automobilka loni zákazníkům dodala rekordních 1,128 milionu vozů, což je o téměř sedm procent víc než v předchozím roce. Potřetí za sebou tak v celoročním prodeji překonala milionovou hranici (čtěte zde).

Podívejte se na představení nových octavií ve Vídni (10. ledna 2017):

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Osobní železniční dopravu mezi Prahou a Ostravou poskytují nově tři...
První třídou jezdí stále více lidí, cestující si za pohodlí rádi připlatí

Roste zájem o dražší jízdenky ve vlacích. Češi si ochotněji připlácí za pohodlnější jízdu a nadstandardní zacházení. Počet cestujících v první třídě vzrostl...  celý článek

Dlouhý vlak do Rumunska
VIDEO: Půlkilometrový vlak RegioJetu se vydal na cestu do Rumunska

Soukromý dopravce RegioJet vypravil v úterý v podvečer svůj nejdelší vlak v historii. Souprava míří do rumunského Eibentálu, kam veze více než tisíc hudebních...  celý článek

Žluté Čechy (květen 2008). Pro někoho krásný pohled, pro kritiky pěstování...
Daň je nižší, ale zájem stále mizivý. Řidiči nekupují zelenější paliva

Po roce a půl se vrátila do hry vyšší sleva na biopaliva. Marně – emise musí Česko snížit jinak, aby splnilo cíle Evropské unie. Je možné, že v příštích letech...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.