Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Tradiční rybička má novou podobu. A stojí tisíce

  7:02aktualizováno  7:02
Stával pár korun, snadno rezavěl a pro řadu generací byl symbolem dětství. Teď vyjde jeho nejluxusnější verze na několik tisíc korun. Řeč je o legendárním nožíku ve tvaru rybičky, který trhem proplouvá více než šedesát let.

Nožík je ze stříbra a ceněné damaškové oceli. Ilustrační foto. | foto: výrobce

Rybička dostala před časem exkluzivní háv. Na první pohled se sice podobá klasickému modelu, čepel je ale z kvalitní damaškové oceli a střenka ze stříbra. Cena "vylepšené" verze se pohybuje kolem devíti tisíc korun.

"Výroba začala na jaře roku 2007. Původně se jednalo o "šílený" nápad našeho provozního ředitele Františka Štrauba," popisuje Miloš Pařík, jednatel společnosti Mikov, která nožík vyrábí.

Stříbrný model se nakonec probojoval do standardní firemní nabídky, žádaný je hlavně mezi sběrateli nebo jako luxusní dárek. "Ročně se jich prodávají desítky kusů," říká Pařík. Stříbrné verzi předcházel o něco lacinější model z pozlacené mosazi za zhruba čtyři tisíce korun.

nůž rybička.Rybička se vyrábí nepřetržitě přes šedesát let. Původně byla plechová, často se ale rozpadala a rezivěla. Plech proto v posledních letech nahradil zinek a čepel je místo z uhlíkové oceli z nerezu.

"Hodně dlouho jsme rybičky vyráběli z uhlíkové oceli, protože to bylo levnější. Pak jsme od toho ale ustoupili. Nevypadalo to hezky a byla ostuda, když nožík zrezivěl," uvedl Pařík.

Klasická rybička je dodnes populární. Stojí přibližně šedesát korun a Mikov jich ročně prodá kolem 25 tisíc kusů. Devadesát procent produkce putuje do tuzemských obchodů, zbytek na Slovensko.

"Rybička se prodává velmi často, protože to je česká klasika. Podle mě si ji lidé kupují hlavně z nostalgie," míní provozovatel internetového obchodu kvalitninoze.cz Petr Čech.

Mikov vyrábí kromě vyhazovacích a loveckých nožů i nože kuchyňské, zavírací a speciální. Dvě třetiny produkce prodá v Česku, zbytek jde na export do desítek zemí světa.

Vedle nožů se specializuje i na výrobu kancelářských potřeb pod značkou KIN nebo dílů pro zemědělskou techniku či autoprůmysl.

Tržby rostly v posledních letech o sedm až jedenáct procent ročně. Loni firma utržila zhruba 44 milionů korun, letos čeká kvůli probíhající ekonomické krizi obrat na podobné úrovni.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Obal kořenící směsi Kucharek je nápadně podobný obalu známější Podravky.
Podravka získá od polského plagiátu Kucharek 200 tisíc, rozhodl soud

Potravinářská společnost Podravka získala 200 tisíc korun jako zadostiučinění za nutnost domáhat se svých práv soudní cestou proti firmě Pěkný - Unimex z...  celý článek

Makro. Ilustrační snímek.
Makro shání stovky lidí. Pokladním zvýšilo mzdy o devět procent

Letošní vlna přidávání v obchodech s potravinami dorazila i do Makra. Velkoobchodní síť navýšila od července mzdy zaměstnancům v průměru o 8,5 procenta,...  celý článek

Pepa.cz přišel o doménu. Uvnitř firmy vřou mocenské boje, nově slevový portál...
Majitelé válčí o slevový portál. Mluví o vyvádění milionů na bílého koně

Slevový portál Pepa s ročním obratem 300 milionů korun hasí vážné problémy. Kvůli neshodám s jedním z jednatelů přišel o doménu a tím i o značku. Spolumajitel...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.