Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Dotační sprint na železnici přilákal Maďary, opraví trať do Jeseníku

  8:00aktualizováno  8:00
Přes čtyřicet čtyři miliard korun má letos prostavět Správa železniční dopravní cesty. Rekordní objem peněz na investice do dráhy přilákal už i zahraniční firmy, které dosud v Česku nepůsobily. Například na opravě trati mezi Šumperkem a Jeseníkem se bude podílet maďarská společnost.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Trať opraví česká firma Klement a maďarská společnost A-Híd. Stát za modernizaci tratě zaplatí 713 milionů korun, o téměř padesát milionů korun více než předpokládal. Sdružení firem nabídlo ze čtyř soutěžících nejnižší cenu. 

Pro obě firmy to bude prakticky první zkušenost na české železnici. Klement má v referencích uvedenou pouze opravu železniční zastávky v Kolíně před pěti lety, A-Híd má zkušenosti jen s maďarskou železnicí. 

Společnost Klement, která patří majiteli společnosti Eltodo Liboru Sadílkovi, nechce své plány na železnici a tuto zakázkou zatím příliš komentovat. 

„Probíhá příprava zakázky pro stavebně technologickou výrobu. V této fázi vše podléhá know-how a obchodnímu tajemství společnosti Klement,“ uvedla personální ředitelka Pavlína Moudrá. Není tak jasné, kolik procent práce bude mít na starosti česká strana a kolik maďarská. Mluvčí A-Híd László Herszényi uvedl, že společně s českým partnerem chtějí soutěžit i o další zakázky. 

V oboru se však mluví o tom, zda firma bez zkušeností stavby zvládne. Na trati zatím nepanuje ani velký stavební ruch. „Urgovali jsme u zhotovitele větší nasazení kapacit a provádění prací,“ potvrdil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský. Firma má na rekonstrukci 14 měsíců. 

Oprava tratě mezi Šumperkem a Jeseníkem je jednou z mnoha akcí, kde kvůli stavební činnosti letos místo vlaků jezdí autobusy. Na trati, kterou proslavil i komiks a film Alois Nebel, má dojít k výměně kolejí, rekonstrukci nástupišť nebo opravě zabezpečovacího zařízení. Zvýšit se má i rychlost až ke sto kilometrům za hodinu. 

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

Vlaková souprava Locomore.
Český dopravce Leo Express vstupuje na německý trh. Koupil Locomore

Český dopravce Leo Express přebírá podle magazínu Spiegel berlínskou železniční společnost Locomore, která je v insolvenci. Jezdit bude na trase mezi Berlínem...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Uchazeči se do tendru na mýto za 29 miliard mohou hlásit o 10 dní déle

Ministerstvo dopravy posunulo o deset dní na 24. srpna termín, do kterého mohou uchazeči v tendru na provoz elektrického mýta pro období po roce 2019 podávat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.