Trať opraví česká firma Klement a maďarská společnost A-Híd. Stát za modernizaci tratě zaplatí 713 milionů korun, o téměř padesát milionů korun více než předpokládal. Sdružení firem nabídlo ze čtyř soutěžících nejnižší cenu.
Pro obě firmy to bude prakticky první zkušenost na české železnici. Klement má v referencích uvedenou pouze opravu železniční zastávky v Kolíně před pěti lety, A-Híd má zkušenosti jen s maďarskou železnicí.
Společnost Klement, která patří majiteli společnosti Eltodo Liboru Sadílkovi, nechce své plány na železnici a tuto zakázkou zatím příliš komentovat.
„Probíhá příprava zakázky pro stavebně technologickou výrobu. V této fázi vše podléhá know-how a obchodnímu tajemství společnosti Klement,“ uvedla personální ředitelka Pavlína Moudrá. Není tak jasné, kolik procent práce bude mít na starosti česká strana a kolik maďarská. Mluvčí A-Híd László Herszényi uvedl, že společně s českým partnerem chtějí soutěžit i o další zakázky.
V oboru se však mluví o tom, zda firma bez zkušeností stavby zvládne. Na trati zatím nepanuje ani velký stavební ruch. „Urgovali jsme u zhotovitele větší nasazení kapacit a provádění prací,“ potvrdil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský. Firma má na rekonstrukci 14 měsíců.
Oprava tratě mezi Šumperkem a Jeseníkem je jednou z mnoha akcí, kde kvůli stavební činnosti letos místo vlaků jezdí autobusy. Na trati, kterou proslavil i komiks a film Alois Nebel, má dojít k výměně kolejí, rekonstrukci nástupišť nebo opravě zabezpečovacího zařízení. Zvýšit se má i rychlost až ke sto kilometrům za hodinu.