Oproti loňské sezóně má firma ve flotile o jedno letadlo navíc. Základem letového parku zůstává Boeing 737-800, kterých má letos dopravce k dispozici 37. K tomu má ještě dva Boeing 737-900 ER a dva 737-700. Flotilu ještě doplňuje trojice pronajatých Airbusů A320-200. Pro privátní lety má firma ještě čtyři bizjety.
Travel Service už dávno nevozí jen české klienty cestovek k moři. Kromě tří základen v Česku (Praha, Brno, Ostrava) má letos své báze ještě v Bratislavě, Budapešti, Varšavě, Katovicích, Paříži, Lille, Lyonu, Las Palmas a Tel Avivu.
Čím dál větší počet letů k moři na dovolenou už Travel Service neprovozuje jako charterový let, ale jako pravidelnou linku pod značkou SmartWings. Firma se tak snaží oslovit klienty, kteří nechtějí letět s cestovkou, ale chtějí letět z Prahy k moři přímo.
Na pražském letišti se cestující letos mohou při charterových letech setkat i s jinými dopravci, ti mají ale oproti Travel Service výrazně nižší podíl. Jde například o dopravce Tunisair, Tailwind, Enter Air, Corendon Airlines, Mistral Air a Wings of Lebanon.
Travel Service počty cestujících už dříve předstihl České aerolinie, ve kterých má ale současně minoritní podíl 34 %. Spolumajitel Travel Service Jiří Šimáně se netají zájmem o odkup zhruba pětinového podílu v ČSA, který drží státní podnik Prisko.
„Pokud jde o ČSA - nastala věřím doba, kdy si všichni uvědomí, že je na našem trhu letecké přepravy místo jen pro jednu českou společnost. Jsme akcionáři v ČSA a myslíme si, že by bylo dobré mít v nich větší slovo, abychom v boji s tou nejtěžší konkurencí mohli byznysy ČSA a Travel Servisu spojit,“ uvedl Šimáně minulý týden v rozhovoru pro Hospodářské noviny.
Naráží tak na čím dál rostoucí konkurenci zejména nízkonákladových dopravců, kteří se snaží lákat do svých letadel více klientů cestovních kanceláří. V Praze zatím Travel Service u letů do přímořských destinací nemá příliš konkurenci, jednou z mála novinek je spojení Ryanairu se sicilským Trapani.