Obě nahrávací firmy, které na toto album měly společná práva, se proto dohodly, že nebudou dva měsíce po jeho uvedení na trhu dávat na předchozí nahrávky žádné slevy a ani je nijak propagovat.
Federální obchodní komise (FTC), která na tuto dohodu přišla náhodou při studování dokumentů Warner Music při jejím neúspěšném pokusu o fúzi s vydavatelství EMI Music, označila tuto dohodu za kartelovou.
"Účast ve společném podniku ještě nedává těmto firmám licenci hýbat s cenami mimo okruh jejich společného podnikání," komentoval chování obou kolosů šéf Úřadu pro hospodářskou soutěž v rámci Federální obchodní komise Joseph Simons.
Obě firmy zareagovaly na obvinění rozdílně. Warner Music, jež je součástí koncernu AOL Time Warner, dala komisi za pravdu a rozhodla se pro urovnání sporu. A to přesto, že se jednalo o dohodu na pouhých deset týdnů. Již se zavázala, že napříště nebude s konkurencí uzavírat žádné dohody o cenách.
Jsme velmi znepokojeni, že komise se vůbec rozhodla se tímto případem zabývat. Nesouhlasíme s tím, že by došlo k jakémukoliv porušení zákona a budeme se bránit," uvedla naopak ve svém prohlášení společnost Vivendi. Příležitost k tomu bude mít na konci srpna, kdy bude FTC celou záležitost znovu projednávat.
Podle úterního vydání amerického deníku Wall Street Journal se nakonec obavy obou studií z horšího prodeje naplnily a prodej třetí "fotbalové" desky tří tenorů i přes jejich snahu zůstal za očekáváním. Zatímco první si koupily asi tři miliony zákazníků, a druhou jeden a půl, o tu poslední projevilo zájem již jen necelých 290 tisíc milovníků operních árií.