Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: AP

Třetina cestovek porušuje předpisy, ukázala kontrola

  • 11
Třetina cestovních kanceláří a agentur, které ve třetím čtvrtletí kontrolovala Česká obchodní inspekce, nesplnila své povinnosti vůči klientům. Nejčastěji chybovaly při poskytování informací o právech spotřebitelů a při vyřizování reklamací. Podobně dopadly prověrky i v první polovině roku.

Inspekce od počátku července do konce září zkontrolovala 74 kanceláří a agentur a u 25 z nich našla chyby. Za porušení předpisů jim uložila pokuty v celkové výši téměř 300 tisíc korun.

„Pozitivním zjištěním je, že se naši inspektoři setkávali v menším rozsahu než v předchozím období s porušením informačních povinnosti o ceně nabízených služeb,“ sdělil ředitel ČOI Mojmír Bezecný. Více než polovina nedostatků souvisela podle něj s informačními povinnostmi a reklamacemi.

Některé kontrolované cestovní agentury si podle ČOI například svévolně prodloužily lhůtu k vyřízení reklamace ze 30 dnů na 90. Další pak zákazníky dostatečně neinformovaly o podmínkách zájezdů a souvisejících službách. „V jednom případě byly poskytnuty spotřebiteli rovněž zavádějící informace o řešení případného sporu formou rozhodčího řízení,“ uvedla inspekce.

Ve 2. čtvrtletí uskutečnila ČOI 71 kontrol v cestovních kancelářích a agenturách. V 27 případech zjistila porušení povinností. Cestovní kanceláře například uváděly ceny zájezdů jen v eurech a naopak neuváděly do potvrzení o zájezdu všechny náležitosti a nedostatečně či klamavě informovaly o právech spotřebitelů.

,