Billa si nechce naštvat věrné zákazníky Delvity, kterou mnozí považovali za jeden z mála obchodů, který nehledí jen na cenu a vyhledává i speciality.

Billa si nechce naštvat věrné zákazníky Delvity, kterou mnozí považovali za jeden z mála obchodů, který nehledí jen na cenu a vyhledává i speciality. | foto: Jan Zátorský, MF DNES

Třetina Delvit se změní letos

  • 19
První Delvitou, která se převlékne z belgických do německých barev, bude v půlce července prodejna v centru Prahy na Karlově náměstí. Pak budou následovat další obchody v hlavním městě a místech, kde dosud Billa nebyla.

„Zhruba jedna třetina Delvit bude předělaná na Billu ještě letos,“ uvedl v pátek v rozhovoru pro MF DNES šéf Billy Jaroslaw Szczypka.

Billa ve čtvrtek podepsala smlouvy o koupi a zaplatila sto milionů eur (2,8 miliardy korun) a v pátek se stala majitelem 97 Delvit. Ty dosud patřily belgické společnosti Delhaize, která k odchodu zavelela poté, co v Česku nahromadila ztráty za více než 2,5 miliardy korun.

Akční leták Billa

Nakupujete rádi v prodejnách Billa?

Aktuální leták Billa
i všechny nejlepší nabídky z letáků vždy najdete na AkčníCeny.cz.

Víte, kde je vaše nejbližší prodejna Billa?

Nejvíce Billa posílí v hlavním městě, kde Delvita měla třicet supermarketů. Ty chce německá firma předělat a odít do červenožlutých barev ještě letos, protože jde o nejvýnosnější prodejny. Poté mají přijít na řadu města, kde zatím Billa své obchody nemá.

Po celé republice je takových pětadvacet, od Zlína, Kopřivnice po Chomutov, Děčín, Sokolov či Aš.

Logo až na konec
Pověšení nového loga je až konečným krokem v celém převlékacím procesu. Kromě úprav nabídky zboží na regálech bude Billa měnit k obrazu svému celé zařízení prodejny.

Vyměňovat se budou chlaďáky, regály, pokladny, košíky. Až úplně naposled pověsí řemeslníci na prodejnu nové logo a pokladní a zaměstnanci se převléknou do nových oblečků. Podle informací MF DNES přijde kompletní předělání jedné prodejny na zhruba osmnáct milionů korun. Kompletní přeměna všech prodejen bude hotova do konce příštího roku.

Teď jsou všechny Delvity až do pondělí zavřené. Prošly inventurou a od pátku je Billa opět zaváží zbožím. „Od pondělí ještě neuvidí zákazník žádnou změnu. Veškerý sortiment, co byl v Delvitě dosud, bude pokračovat,“ říká Szczypka.

Billa počítá s tím, že zboží pod vlastní značkou Delvity 365 bude doprodávat ještě asi dva až tři měsíce. Pak na jeho místo nastoupí vlastní výrobky Billy pod značkou Clever.

V tradici Delvity
Postupně se bude proměňovat i další nabídka. Billa si však nechce naštvat věrné zákazníky Delvity, kterou mnozí považovali za jeden z mála obchodů, který nehledí jen na cenu a vyhledává i speciality. Proto chce například zachovat rozpékané pečivo a pokusit se získat třeba dodavatele sýrů, kteří vyráběli pro značku Delvity 365.

„To, co mohou kupovat zákazníci Delvity dnes, budou moci koupit i u Billy, ale trochu obměněné a navíc s našimi výrobky,“ říká Szcypka.

Kromě toho chtějí posílit čerstvé zboží, maso, lahůdky, ovoce a zeleninu tam, kde v některých Delvitách chyběly. Na druhou strany se budou muset zákazníci rozloučit s igelitkami zdarma. Až získá prodejna logo Billy a převlečou se pokladní, budou k mání už jen igelitky za čtyři až pět korun.

Odchodem Delvity se počet supermarketových řetězců v Česku scvrkl na dva – Billy a Alberty nizozemské společnosti Ahold. Samotná Billa měla dosud v Česku 83 obchodů.

„Zatím nejsme, ale v příštím roce se staneme po otevření nových prodejen jedničkou mezi supermarkety,“ uvedl v pátek Jan Kunath z Rewe Austria, majitele Billy.

Ahold zatím plány, jak chce pokračovat v expanzi s Alberty, nezveřejnil. V roce 2005 převzal rakouskou síť Julius Meinl a propadl se do ztráty.