Mezi 15 největšími obchodníky figuruje devět specialistů. „Mezi obuvníky trvale dominuje Baťa, v případě oděvů pak Kenvelo,“ uvedla Incoma v tiskové zprávě.
Počet prodejen s módou prudce vzrůstá především v nákupních pasážích. Zatímco na začátku loňského roku prodávalo módní oděvy, textil a obuv v těchto centrech 960 prodejen, v březnu 2005 jich už bylo přes 1300.
Podle studie Incomy a GfK si zákazníci nejčastěji vybírají specializované prodejny, což platí hlavně pro sortiment, kde se klade vyšší důraz na kvalitu zboží. Tedy například obuv, sportovní oblečení a společenské oděvy.
„Naopak pro zboží s větší frekvencí nákupu a častým důrazem na cenu – například oblečení pro denní nošení nebo dětské oděvy – míří zákazníci často do hypermarketů, ale i na tržiště či do asijského obchodu,“ zjistila studie.
Mezi nejnavštěvovanější prodejny patří ze specializovaných řetězců Baťa, Adidas, Kenvelo, OP Prostějov a H.I.S, z hypermarketů v nákupech oděvů a obuvi vedou Tesco, Kaufland a Carrefour.
Při výběru prodejny pro nákup hrají podle dotazovaných největší roli výběr a kvalita zboží, ochota personálu a cenová úroveň prodejny – zejména sezónní slevy.
NEJNAVŠTĚVOVANĚJŠÍ PRODEJNY ODĚVŮ A OBUVIBaťa, Hypernova, Tesco, Adidas, Kenvelo, Kaufland, Carrefour, Makro, OP Prostějov, Globus, H.I.S., Interspar, Prior, Humanic, Lites, Gigasport, Levis, C&A |