Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


MAPA: Rok výluk pokračuje. Podívejte se, kde nepojedou vlaky

  15:21aktualizováno  15:21
Čtyřicet čtyři miliard má letos utratit Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) na modernizaci české železnice. Rekordní objem investic má i svoji stinnou stránku: obrovské množství výluk. Zatímco některé už během prázdnin skončily, další teprve začínají.

Výluky v dopravě na brněnském vlakovém nádraží | foto: Otto Ballon Mierny, MAFRA

Na některých úsecích SŽDC zastaví provoz na několik měsíců, dopravci tak musí vypravit autobusy. Nejdelší výlukou je omezení provozu na trati z Hanušovic do Lipové - Lázně, kde vlaky nepojedou až do prosince, několik měsíců bude například zavřená trať z Křemže do Kájova.

MAPA VÝLUK

S cestou autobusem místo vlaku musíte počítat na 30 úsecích.

Souběžně pokračují i práce na řadě koridorových tratí, které omezují provoz a zpožďují vlaky, ale dopravci nemusí až na výjimky nahrazovat vlaky autobusy. Pokračuje například rekonstrukce jednoho z nejvytíženějších úseků české železnice mezi Běchovicemi a Úvaly na trati Praha - Česká Třebová nebo průjezd stanicí Praha - Hostivař. S omezeními musí cestující počítat například i na trati mezi Ústím nad Labem a Chomutovem. Úpravy by měly přinést rychlejší cestování. Velké komplikace při cestování jsou stále na trati Praha - České Budějovice.

Pro cestující je nejlepší před cestou zkontrolovat, zda vlaky na jejich trati jezdí podle platného jízdního řádu pro celý rok nebo podle speciálního výlukového řádu. Ten mají České dráhy na svých stránkách pro každou trať.

Ze 44 miliard korun dosud ke konci srpna SŽDC prostavěla 17,5 miliardy korun. „Těžištěm čerpání finančních zdrojů je vždy poslední kvartál v roce, kdy se čerpají největší objemy zdrojů, a to návazně na předkládání a splatnost faktur za vrcholné období stavební sezóny,“ vysvětluje mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský proč je ještě procento vyčerpaných peněz relativně nízké. Podle něj proplacení faktur trvá až dva měsíce kvůli kontrolám, reálná prostavěnost je tedy vyšší.

„SŽDC usiluje o dočerpání celé shora uvedené částky, čímž by zároveň byly dočerpány veškeré zdroje Operačního programu doprava pro železnici. Na základě aktuálních údajů se nám jeví plné dočerpání jako reálné, čísla se budou postupně zpřesňovat,“ dodal Ptačinský.

Stavební boom zcela vyčerpal kapacity firem, do většiny soutěží se tak hlásí často jen dvě firmy, některé zakázky musela SŽDC i zrušit, protože se nikdo nepřihlásil. Výluky mají pokračovat ve velkém rozsahu i příští rok, výlukový plán teď prochází připomínkovým řízením.

Pro České dráhy jsou výluky komplikací, provoz náhradní autobusové dopravy jim výrazně zvyšuje náklady, navíc může na některých místech odradit cestující.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Od srpna bude možné v pendolinu platit kartou, další vlaky mají následovat

V některých vlacích Českých drah budou moci cestující od srpna zaplatit za jízdenku kartou. Služba bude nejdříve dostupná v pendolinech, postupně se má...  celý článek

Vlak EC250, který výrobce Stadler nazval Giruno
Švýcaři testují v Česku svůj nový rychlovlak pro nejdelší tunel

Po českých kolejích začal jezdit nový rychlovlak od společnosti Stadler. Cestující se s ním ale nesvezou: výrobce ho jen testuje na zkušebním železničním...  celý článek

Hejtman Jiří Štěpán (zleva) a premiér Bohuslav Sobotka u stavby dálnice D11 v...
Dostavba D11 v ohrožení. Povolení blokují Děti Země i majitelky pozemků

Několikaměsíční zpoždění může nabrat pokračování dálnice D11 z Hradce Králové do Smiřic. Děti Země a majitelky pozemků napadly stavební povolení a ministerstvo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.