Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Tržby českých internetových obchodů rostou o stovky procent

  10:15aktualizováno  10:15
Tržby internetových obchodů vzrostly ve třetím čtvrtletí meziročně o 450 procent, vyjádřeno v korunách, utržily přes 43,3 milionu korun. Za prvních devět měsíců přesáhly jejich tržby celkově 102 milionů korun, což znamená meziroční nárust o 500 procent. "Ukazuje se, že nejúspěšnějšími jsou ty obchody, které dořeší celý proces obsluhy zákazníka včetně doručení zboží. Takové společnosti figurují i na prvních třech místech průzkumu," řekl Jiří Donát ze společnosti Deloitte & Touche, která průzkum provedla. "Pokud jde o skladbu prodávaných kategorií, český internet se již velmi podobá internetu celosvětovému," dodal.

Ve srovnání s tradičními kamennými obchody, jsou ty internetové stále popelkou. Tržby maloobchodu dosáhly loni asi 620 miliard korun. Druhou stranou mince je jejich růst - ve srovnání s rokem 1998 vzrostly loni o pouhých šest procent.

Tržby českých internetových obchodů

Čtvrtletí 2000 Tržby (miliony korun) Meziroční nárůst (procent)
1. 27,5 566
2. 31,8 528
3. 43,3 449
1. - 3. 102,6 500

Největší obrat měl z internetových obchodů Obchodni-dum.cz, který působí na internetu od roku 1999. Zhruba dvě třetiny prodeje tvoří bílé zboží (ledničky, pračky a sporáky), další zboží tvoří televize, audio, video a mobilní telefony.

Tržby českých internetových obchodů

Měsíc Tržby
(miliony Kč)
I 7,7
II 9,3
III 10,5
IV 7,6
V 12
VI 12,2
VII 12,9
VIII 13,4
IX 17
I - IX 102,6

Pramen: Deloitte & Touche

Na druhém místě pomyslného žebříčku skončil Fractal, který od počátku tohoto roku prodává letenky.

Třetí se v průzkumu umístil server Albumcity.cz, který prodává hudební nosiče a to teprve od konce března. Už po třech měsících provozu se stal největším prodejcem hudby na českém internetu.

Společnost má vlastní doručovací službu, díky níž může společnost při objednávce učiněné do poledne dodat vybrané zboží ještě stejný den. Právě to ji odlišuje od služeb konkurence.

Úspěch Albumcity je podle Jiřího Donáta těsně svázán s tím, že se hudební nosiče dostaly ze šestého na třetí místo podle druhu prodávaného zboží. "Ukazuje se, že o úspěchu kategorií velmi rozhoduje úspěch jednotlivých specializovaných obchodů," řekl.

Největší podíl internetových prodejů podle objemu tržeb připadá na letenky, na druhém místě svou pozici posílilo bílé zboží a na třetí se dostaly zmiňované hudební nosiče.

"Českému trhu dosud chybí kvalitní elektronický obchod zabývající se prodejem hraček," odhalil tržní mezeru mezi českými internetovými obchody Donát.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Pojišťovny vypsaly tendr na vakcíny. Úspěch má na dosah jen Avenier

Ročně píchnou lékaři dětem v rámci povinného očkování více než 1,3 milionu vakcín. Zdravotní pojišťovny za to zaplatí asi 660 milionů korun. Pojišťovny nyní...  celý článek

Aukrorobot.cz
Aukro nefunguje, jak má. Nový systém má díry a péče o klienty je pomalá

Aukro, největší obchodní portál v Česku, změnilo majitele a platformu, na které fungovalo. Pro uživatele to ale nedopadlo dobře. Doposud spokojené prodejce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nebe nad Českem křižuje stále víc letadel, v červenci padl nový rekord

Letečtí dispečeři hlásí nejsilnější měsíc v historii. Letos v červenci poprvé nad Českem během jediného měsíce prolétlo více než 90 tisíc letadel. Za prvních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.