Bílé zboží zaznamenalo ještě větší růst - rozdíl mezi říjnem a listopadem činí téměř 3,4 miliony korun.
"Nadále zůstávají na prvních třech místech průzkumu ty obchody, které dořeší celý proces obsluhy zákazníka včetně doručení zboží," uvedl Jiří Donát ze společnosti Deloitte&Touche.
Nejúspěšnější internetové obchody |
Pravděpodobně nejčastější letošní dárky - mobilní telefony - si v internetových prodejích také nevedou špatně. Zatímco v lednu se jich prodalo za necelých 236 tisíc, v říjnu za 970 tisíc, v listopadu již cena mobilů prodaných přes internet překročila jeden a půl milionu.
Na třetím místě žebříčku prodejnosti jsou letenky, který se prodalo téměř za 3 827 000. Patří k jednomu z málu druhů zboží, které zaznamenalo meziměsíční pokles - v tomto případě přes milion korun.
Prodej knih se zvýšil o 17 procent na 3,82 milionu korun a prodej spotřební elektroniky vzrostl o 155 procent na 3,72 milionu korun.
"I nadále platí, že na českém on-line trhu dosud chybí výrazný prodejce hraček. Kandidáti na tuto pozici se však již objevují. Jedním z nich je Pokémon Shop, který zahájil činnost v listopadu," říká Donát.
Pro letošní rok Deloitte&Touche odhaduje celkový růst trhu na více než 200 milionů korun z loňských 45 milionů. Loni tržby virtuálních obchodů vzrostly meziročně o 644 procent.