Tržby internetových obchodů stouply o 270 procent

Předvánoční nákupní "šílenství" se projevilo také v českých internetových obchodech. Oproti "kamenným" prodejnám se v nich začalo projevovat dokonce již během října a listopadu. Celkové tržby na síti vzrostly za jedenáct měsíců meziročně o 269 procent na téměř 29,9 milionu korun. Poptávka internetových zákazníků se soustředila především na hudební nosiče, bílé zboží a spotřební elektroniku. Hudebních nosičů se v říjnu prodalo za více než 3,7 milionu korun, v listopadu již téměř za 5,9 milionu korun. Ještě v dubnu byl objem prodeje kazet a kompaktních disků necelých 738 tisíc korun.

Bílé zboží zaznamenalo ještě větší růst - rozdíl mezi říjnem a listopadem činí téměř 3,4 miliony korun.

"Nadále zůstávají na prvních třech místech průzkumu ty obchody, které dořeší celý proces obsluhy zákazníka včetně doručení zboží," uvedl Jiří Donát ze společnosti Deloitte&Touche.

Nejúspěšnější internetové obchody

Obchodní dům.cz

Albumcity.cz

Fractal.cz

Vltava.cz

Knižní klub

Pravděpodobně nejčastější letošní dárky - mobilní telefony - si v internetových prodejích také nevedou špatně. Zatímco v lednu se jich prodalo za necelých 236 tisíc, v říjnu za 970 tisíc, v listopadu již cena mobilů prodaných přes internet překročila jeden a půl milionu.

Na třetím místě žebříčku prodejnosti jsou letenky, který se prodalo téměř za 3 827 000. Patří k jednomu z málu druhů zboží, které zaznamenalo meziměsíční pokles - v tomto případě přes milion korun.

Prodej knih se zvýšil o 17 procent na 3,82 milionu korun a prodej spotřební elektroniky vzrostl o 155 procent na 3,72 milionu korun.

"I nadále platí, že na českém on-line trhu dosud chybí výrazný prodejce hraček. Kandidáti na tuto pozici se však již objevují. Jedním z nich je Pokémon Shop, který zahájil činnost v listopadu," říká Donát.

Pro letošní rok Deloitte&Touche odhaduje celkový růst trhu na více než 200 milionů korun z loňských 45 milionů. Loni tržby virtuálních obchodů vzrostly meziročně o 644 procent.