Tržby McDonald's přesáhly 1,6 miliardy

P r a h a - O dalších sedm restaurací směrem k plánované stovce se v loňském roce rozrostla síť rychlého občerstvení McDonald's v České republice. Celkový počet restaurací této společnosti tak dosáhnul šedesáti. Za hamburgery, hranolky a další občerstvení utratilo loni 31,4 milionu zákazníků u McDonald's celkem 1,617 miliardy korun, což představuje meziroční zlepšení o devět procent. "Srovnatelné tempo bychom si chtěli udržet i letos a atakovat hranici 1,75 miliardy," říká generální ředitel české sítě Martin Dlouhý. Tento růst se odrazil i ve zvyšování počtu pracovníků, kterých firma ke konci prosince zaměstnávala celkem 3156.

Společnost v České republice negativně nezasáhla ani choroba BSE, ani epidemie slintavky a kulhavky. I v nejkritičtější měsíce, tedy v prosinci a lednu, zaznamenávala růsty obratu a nebyl zaznamenán ani přesun preferencí zákazníků od hovězího k jídlům z vepřového či kuřecího masa.

Srovnatelnou rychlostí se podle Dlouhého chce McDonald’s rozvíjet i v průběhu příštích let. „Výhled je zhruba pět až sedm nových restaurací ročně, přičemž expanze může jít několika směry. Jednak ve velkých městech, jako je Praha, Ostrava či Brno, kde jsme už nyní poměrně silně zastoupeni, a pak také v úplně nových lokalitách, třeba v Teplicích či Havířově,“ tvrdí Dlouhý.

Většinu z restaurací McDonald’s již neprovozuje přímo samotná společnost, ale drobní podnikatelé v rámci franšízových smluv. Tito podnikatelé se v současnosti starají o šedesát procent restaurací.

„Potěšitelné je, že na šestatřicet takovýchto restaurací připadá jen jedenadvacet licencistů. Ti nejúspěšnější tak již provozují i několik prodejen,“ říká Dlouhý.