Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


McDonald’s má rekordní tržby, chystá se na „digitalizaci“ restaurací

  14:59aktualizováno  14:59
Síť restaurací s rychlým občerstvením McDonald’s se v Česku po dvou horších letech podařilo loni navýšit tržby. Tržby dosáhly 4,37 miliard korun. Společnost v minulosti trápila špatná pověst, která vedla v Česku i ve světě k úbytku zákazníků. McDonald’s na to reaguje postupnou proměnou provozoven, která má zákazníkům zajistit čerstvější burgery i více moderních technologií.

(Ilustrační snímek) | foto: Reuters

Tržby se oproti předminulému roku zvýšily o 200 milionů a byly vůbec nejvyšší za 25 let, co společnosti v Česku působí. Firmě se tak podařilo zvrátit pokles, který nastal v roce 2013. Už ne tak dobře dopadl řetězec globálně. Celosvětově klesly tržby McDonald’s o sedm procent na 25,4 miliardy dolarů. Provozní zisk se propadl o deset procent na 7,1 miliardy.

Podle generálního ředitele McDonald’s pro Českou republiku Tomasze Rogacze stojí za tuzemským růstem tržeb nová dlouhodobá strategie pro český trh, kterou firma nastartovala před rokem a půl.

Kdysi informace tající společnost dnes ochotně zveřejňuje své dodavatele a snaží se navýšit podíl místních surovin. Velký úspěch zaznamenal řetězec například s časově omezenou nabídkou burgeru Maestro Bohemia, který obsahoval výhradně české hovězí.

Největší změny však většinu z 93 tuzemských provozoven teprve čekají. Loni na podzim McDonald’s představil v Praze na Jižní spojce nový koncept prodejny se samoobslužnými kiosky. Minulý týden ho rozšířil do provozovny v pražských Štěrboholech a podle Rogacze budou následovat další (o otevření pobočky na Jižní spojce čtěte zde).

„Náš plán pro tento rok je transformovat minimálně 30 procent restaurací v Česku. Do roku 2018 bychom pak chtěli mít hotovou většinu zbylých prodejen. Nechci říkat všechny, ale maximum, u kterých to bude možné,“ říká v rozhovoru pro MF DNES Rogacz.

Fotogalerie

Samoobslužný kiosek, tablety, rychlé wifi připojení a další digitální vychytávky budou pro zákazníky nejviditelnější změny.

Klíčová je ale podle řetězce především proměna celého pracovního procesu za pultem a v kuchyni. Zaměstnanci nově už nebudou automaticky chystat burgery, které pak čekají na zákazníka. Nově začnou pracovat až ve chvíli, kdy obdrží objednávku.

Rogacz si od toho slibuje maximální čerstvost jídel. Postupem času to však také podle něj umožní uzpůsobit burger individuálnímu přání zákazníka a přidat do něj v maximální možné míře přísady nad rámec standardní nabídky.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Makro. Ilustrační snímek.
Makro shání stovky lidí. Pokladním zvýšilo mzdy o devět procent

Letošní vlna přidávání v obchodech s potravinami dorazila i do Makra. Velkoobchodní síť navýšila od července mzdy zaměstnancům v průměru o 8,5 procenta,...  celý článek

Ředitel společnosti Spak Sušice Tomáš Froyda. (16. prosince 2016)
Sušický kečupář Spak nemá dost lidi, některé výrobky škrtne

Zatímco zájem o dresinky klesá, kečupům Spak se daří. Nyní však firma plánuje nabídku zúžit. Důvodem je nedostatek personálu, se kterým se firma potýká.  celý článek

Generální ředitel společnosti Vítkovice Jan Světlík je známý i jako milovník a...
Soud poslal Vítkovice Power Engineering do konkurzu

Společnost Vítkovice Power Engineering půjde do konkurzu. O přeměně z reorganizace rozhodl soud na návrh představenstva firmy. Vyplývá to z usnesení soudu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.