(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Reuters

McDonald’s má rekordní tržby, chystá se na „digitalizaci“ restaurací

  • 79
Síť restaurací s rychlým občerstvením McDonald’s se v Česku po dvou horších letech podařilo loni navýšit tržby. Tržby dosáhly 4,37 miliard korun. Společnost v minulosti trápila špatná pověst, která vedla v Česku i ve světě k úbytku zákazníků. McDonald’s na to reaguje postupnou proměnou provozoven, která má zákazníkům zajistit čerstvější burgery i více moderních technologií.

Tržby se oproti předminulému roku zvýšily o 200 milionů a byly vůbec nejvyšší za 25 let, co společnosti v Česku působí. Firmě se tak podařilo zvrátit pokles, který nastal v roce 2013. Už ne tak dobře dopadl řetězec globálně. Celosvětově klesly tržby McDonald’s o sedm procent na 25,4 miliardy dolarů. Provozní zisk se propadl o deset procent na 7,1 miliardy.

Podle generálního ředitele McDonald’s pro Českou republiku Tomasze Rogacze stojí za tuzemským růstem tržeb nová dlouhodobá strategie pro český trh, kterou firma nastartovala před rokem a půl.

Kdysi informace tající společnost dnes ochotně zveřejňuje své dodavatele a snaží se navýšit podíl místních surovin. Velký úspěch zaznamenal řetězec například s časově omezenou nabídkou burgeru Maestro Bohemia, který obsahoval výhradně české hovězí.

Největší změny však většinu z 93 tuzemských provozoven teprve čekají. Loni na podzim McDonald’s představil v Praze na Jižní spojce nový koncept prodejny se samoobslužnými kiosky. Minulý týden ho rozšířil do provozovny v pražských Štěrboholech a podle Rogacze budou následovat další (o otevření pobočky na Jižní spojce čtěte zde).

„Náš plán pro tento rok je transformovat minimálně 30 procent restaurací v Česku. Do roku 2018 bychom pak chtěli mít hotovou většinu zbylých prodejen. Nechci říkat všechny, ale maximum, u kterých to bude možné,“ říká v rozhovoru pro MF DNES Rogacz.

Samoobslužný kiosek, tablety, rychlé wifi připojení a další digitální vychytávky budou pro zákazníky nejviditelnější změny.

Klíčová je ale podle řetězce především proměna celého pracovního procesu za pultem a v kuchyni. Zaměstnanci nově už nebudou automaticky chystat burgery, které pak čekají na zákazníka. Nově začnou pracovat až ve chvíli, kdy obdrží objednávku.

Rogacz si od toho slibuje maximální čerstvost jídel. Postupem času to však také podle něj umožní uzpůsobit burger individuálnímu přání zákazníka a přidat do něj v maximální možné míře přísady nad rámec standardní nabídky.