Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Tržby rostou, hlásí obchody. Vedle čokolád lidé skupují už i elektroniku

  18:33aktualizováno  18:33
Lidé v obchodech o druhé adventní neděli utratili ve srovnání s předchozím rokem o několik procent více. Během pátečního večera a soboty stále kupovali sladkosti, ovoce a čokoládové postavičky pro mikulášskou nadílku. Na druhou stranu rostly i prodeje elektroniky, oblečení a alkoholu, vyplývá z ankety mezi tuzemskými obchodními řetězci.

Na odbyt jdou zejména vánoční stromky (6. prosince 2015). | foto:  Michal Sváček, MAFRA

„Tržby rostou oproti předešlému roku v řádech procent. Předpokládáme ale, že pravý vánoční boom začne až ve druhé polovině prosince, co nejblíže k vánočním svátkům,“ uvedla mluvčí Globusu Pavla Hobíková. Nárůst prodeje sladkostí potvrdila i ředitelka slevového portálu Slevomat Marie Chytilová.

Od začátku prosince eviduje Slevomat zvýšený zájem o poukázky na zážitkové pobyty a lyžařské zájezdy. Mezi zážitky, které si kupující hojně pořizují, patří kromě tradičních wellness pobytů a vstupenek do akvaparků rovněž adrenalinové zábavy, jako jsou například letecké simulátory nebo únikové hry, které se do světa rozšířily z Japonska, dodala Chytilová.

Fotogalerie

O tři procenta vyšší návštěvnost ve srovnání s loňským rokem hlásí obchodní domy IKEA s tím, že tržby o druhém adventním víkendu meziročně vzrostly o desetinu.

Na odbyt jdou zejména vánoční stromky, Čokoláda akce které společnost začala prodávat tento týden, potřeby pro vaření a pečení a dekorace na vánoční výzdobu domácností. Lidé ale podle společnosti mají zájem rovněž o perníčky prodávané v ozdobných krabicích nebo o lososa, který může být alternativou ke klasickému kapru.

Čokoláda ve slevě

Nakupujte čokoládu v akci!

Všechny aktuální letáky a nejlepší nabídky z nich vždy najdete na AkčníCeny.cz.

Podle obchodů specializujících se na elektroniku rostou prodeje zejména mobilních telefonů, notebooky nebo herní konzole. Jen během soboty vzrostly tržby ve srovnání s minulou sobotou o deset procent, uvedla společnost Euronics. V elektronickém obchodu pak k nejčastějším objednávkám patřily kromě herních konzolí rovněž sušičky prádla a automatické kávovary.

Nárůst tržeb o desítky procent ve srovnání s obvyklým víkendem už zaznamenali obchodníci minulý týden. Prodejní výsledky z prvního adventního víkendu podle nich naznačují, že Češi se letos rozhodli utrácet výrazně více než loni.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Japonský bezdomovec v Tokiu. Ilustrační foto
Podíl zaměstnanců, kteří kvůli malé mzdě žijí v chudobě, vzrostl

V Česku v posledních letech přibývalo lidí, kteří si v práci za celý rok nevydělali dost a spadli pod hranici příjmové chudoby. V roce 2011 se to týkalo zhruba...  celý článek

Od každé z pěti zvolených odrůd chystá vinařství rodiny Vaďurů z Polešovic
Vinaři opouštějí obchodní řetězce, sází na vlastní prodejní cesty

Vinařství se postupně odklánějí od prodeje v supermarketech. Nechtějí pod nátlakem korporací snižovat ceny, ani bojovat v kategorii levných vín s těmi...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Kdo ušetří díky Dešťovce na splachování, mohl by zaplatit víc na stočném

Sdružení oboru vodovodů a kanalizací ČR (SOVAK) bude doporučovat Státnímu fondu životního prostředí, aby v novém kole dotačního programu Dešťovka v případě...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.