Právě hodnota tržeb je pro majitele slevových portálů důvod k radosti. "Tržby na slevových portálech v období od října do prosince přesáhly hodnotu magické miliardy korun," uvedl David Antić z Asociace portálů hromadného nakupování.
Může se hoditVšechny slevy na jednom místě najdete na webu www.raketa.cz. |
Růst tržeb se však mezi jednotlivými portály liší. "Malé portály zaznamenaly menší růst tržeb než ty největší," dokresluje situaci na přesyceném trhu Antić.
Oproti loňsku se mění i zvyky a vkus zákazníků. Namísto poukázek na služby, na nichž většina portálů startovala, více nakupovali kvalitní zboží. "Je to zásadní rozdíl proti loňsku, kdy dominovaly zážitkové vouchery,“ podotýká Antić.
Nejpopulárnější slevy se prodávaly v řádu tisíců. Například portál BerSlevu.cz uvedl, že nejvíce se prodával vstup do akvaparku (6 500 voucherů) či doplněk stravy Maqui Berry (3 500 kusů). Stejně úspěšný byl i adventní výlet do Drážďan.
"Vyhledávaným vánočním dárkem byla také svítící želvička nebo značkový svetr Tommy Hilfiger," vypočítává Tomáš Filip ze zmíněného portálu.
Podle odhadů letos Češi na slevových portálech utratí rekordní tři miliardy korun. Loňské útraty na tuzemských slevových webech odborníci odhadli na dvě miliardy korun. První slevové servery začaly v Česku fungovat předloni na jaře a do konce roku 2010 utržily několik stovek milionů.
Systém hromadných slev funguje tak, že snížení ceny obchodníci či poskytovatelé služeb dají poté, co si produkt zakoupí stanovený počet zákazníků. Lidé získají výrazné slevy a podnikatelé zase zaplní volné kapacity svých služeb nebo prodají zboží starších kolekcí.