"Na zastavení poklesu tržeb i prodejů měla v prvním letošním lví podíl soutěž Česko hledá SuperStar. Dobře se prodávalo zejména první album s vítězi této soutěže," řekl Pavel Bodiš z české pobočky Mezinárodní federace hudebního průmyslu.
Češi kupují především klasická hudební CD. Těm prakticky žádné jiné médium nekonkuruje. Za první pololetí se jich prodalo přes jeden a čtvrt milionů.
Svoje místo si ale hledají i hudební DVD. Prodalo se jich sice jen 71 tisíc, proti loňsku to je ale téměř dvojnásobek.
"Prodejci zlevnili DVD přehrávače, takže domácnosti se touto technikou začaly ve větší míře vybavovat, což se pochopitelně příznivě odrazilo v prodeji," uvedl Bodiš. Dodal, že podobný vývoj čeká i v budoucnu. Dvojnásobný byl prodej i u hudbeních videokazet - celkem se jich prodalo 13 tisíc.
Pomalu se vytrácejí tradiční kazety. Stále se jich sice prodalo přes 180 tisíc kusů, ale zájem o ně je oproti loňsku čtvrtinový.
Bodiš s poukazem na pololetní statistiku odhadl, že by letošní výsledky českého hudebního průmyslu mohly být lepší než loni, kdy tržby vydavatelství klesly na 727,7 milionu ze 743 milionů korun v roce 2002.
"Čeká nás ještě předvánoční období, během kterého někteří vydavatelé získávají přes 50 procent svých celoročních tržeb," řekl Bodiš.
Prodej hudebních nosičů (v kusech)v 1. pololetí 2004. (Podkladové foto Profimedia) |