Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi loni utráceli víc, hlavně na internetu. Tahounem byl prodej aut

  9:27aktualizováno  9:27
Čeští maloobchodníci utržili v meziročním srovnání v roce 2014 o 5,4 procenta víc. Téměř o pětinu stoupl prodej přes internet, rostly i tržby za nákup a opravy motorových vozidel. Vyplývá to z údajů, které ve středu zveřejnil Český statistický úřad.
Největším tahounem českých útrat byl loni motoristický segment.

Největším tahounem českých útrat byl loni motoristický segment. | foto:  Radek Cihla, MAFRA

Tržby v maloobchodě v roce 2014 zrychlily meziroční růst na 5,4 procenta, předloni rostly o procento. Důvodem bylo zejména zvýšení tržeb v motoristickém segmentu, uvedl Český statistický úřad (ČSÚ).

Motoristický prodej, do nějž se počítá nákup aut či motorek i jejich oprava, stoupl meziročně dokonce o 11,6 procenta.

Nejvyšší růst zaznamenal podle statistiků prodej zboží přes internet či prostřednictvím zásilkové služby (o 19,7 %). Ve specializovaných prodejnách nejvíc rostly tržby za počítačová a komunikační zařízení (o 17,2 %), dále za výrobky pro domácnost (o 4,3 %), za výrobky pro sport, kulturu a rekreaci (o 4,1 %) a za oděvy a obuv (o 3,7 %).

V samotném prosinci tržby také meziročně rostly - konkrétně o 4,2 procenta. V porovnání s listopadem (po očištění o sezonní vlivy) ale klesly proti o 0,4 procenta.

Autoři: ,


Témata: obuv


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.