Největším tahounem českých útrat byl loni motoristický segment.

Největším tahounem českých útrat byl loni motoristický segment. | foto: Radek Cihla, MAFRA

Češi loni utráceli víc, hlavně na internetu. Tahounem byl prodej aut

  • 3
Čeští maloobchodníci utržili v meziročním srovnání v roce 2014 o 5,4 procenta víc. Téměř o pětinu stoupl prodej přes internet, rostly i tržby za nákup a opravy motorových vozidel. Vyplývá to z údajů, které ve středu zveřejnil Český statistický úřad.

Tržby v maloobchodě v roce 2014 zrychlily meziroční růst na 5,4 procenta, předloni rostly o procento. Důvodem bylo zejména zvýšení tržeb v motoristickém segmentu, uvedl Český statistický úřad (ČSÚ).

Motoristický prodej, do nějž se počítá nákup aut či motorek i jejich oprava, stoupl meziročně dokonce o 11,6 procenta.

Nejvyšší růst zaznamenal podle statistiků prodej zboží přes internet či prostřednictvím zásilkové služby (o 19,7 %). Ve specializovaných prodejnách nejvíc rostly tržby za počítačová a komunikační zařízení (o 17,2 %), dále za výrobky pro domácnost (o 4,3 %), za výrobky pro sport, kulturu a rekreaci (o 4,1 %) a za oděvy a obuv (o 3,7 %).

V samotném prosinci tržby také meziročně rostly - konkrétně o 4,2 procenta. V porovnání s listopadem (po očištění o sezonní vlivy) ale klesly proti o 0,4 procenta.

,