Pokles tržeb se dotkl supermarketů, hypermarketů a prodejen potravin. Největší zásluhu na poklesu má ale prodej elektrospotřebičů, nábytku a potřeb pro kutily. Výrazněji rostly tržby jen lékárnám. Nad nulou se ještě udržel prodej přes internet, prodej počítačů, telefonů a sportovních potřeb.
"Na výrazném zářezu do prodeje se podílel i počet pracovních dní, když letošnímu únoru chyběl pátek, snad nejdůležitější nákupní den," uvedla analytička Raiffeisenbank Helena Horská.
Podle analytičky mohou maloobchod na čas vytáhnout z červených čísel Velikonoce a zvýšený zájem o auta díky výrazným slevám a schválené daňové změně – odpočtu DPH pro podnikatele.
"Přesto i nadále budeme šetřit na elektronice, bílém zboží nebo nábytku. Rostoucí nezaměstnanost a jen nízký růst mezd bude držet spotřebu domácností na uzdě. Proto jakmile jarní nákupní horečka v autosalónech odezní, budou opět tržby maloobchodníků klesat," uvedla Horská.