Ze zveřejněných statistik české pobočky Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI) vyplývá, že loni klesl jak prodej klasických CD a hudebních DVD, tak i levnějších hudebních příloh novin.
Za prodej CD a DVD hudební vydavatelství utržila 302,2 milionu korun, což bylo meziročně o 12 procent méně. Tržby z prodeje hudebních příloh se loni snížily z rekordních 183 milionů korun v roce 2008 na 167 milionů korun.
Pokles loni vykázala i digitální hudba, jejíž obrat klesl meziročně téměř o třetinu. "Příjmy z digitálních prodejů v roce 2008 dosáhly více než 29 milionů korun, zatímco v roce 2009 činily příjmy z digitálních prodejů pouze 21 milionů korun," uvedla IFPI.
V roce 2008 přitom tuzemský hudební trh poprvé po deseti letech vykázal nárůst, a to meziročně o 11 procent na 555 milionů korun. Hlavní podíl na vyšších tržbách tehdy měla levná CD, která se prodávají jako přílohy novin. Vyšší tržby byly předloni i z prodeje digitální hudby.