Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Chaos v německých dovolených. TUIfly zrušil lety, „onemocněly“ posádky

  11:13aktualizováno  11:13
Německý dopravce TUIfly, který létá hlavně z německých měst do Středomoří, čelí nezvyklému problému. Nemá dostatek posádek, které by mohly létat. Jsou totiž oficiálně nemocné. Německá média však mluví spíše o formě protestu proti vedení firmy.

TUIfly má ve flotile nejčastěji letadla Boeing 737-700 NG. | foto: TUIfly

TUIfly musel rušit lety už během týdne, na pátek ale zrušil všech plánovaných 108 letů. Večer se mu ještě podařilo několik letů zajistit externími dopravci, ale i tak většina letadel zůstane na zemi. Důvod je jednoduchý: nemá dostatek pilotů a stevardů, kteří by mohli letět.

To přináší velké komplikace lidem, kteří měli na dovolenou s TUIfly letět nebo už naopak čekají na návrat z dovolené. Problém se navíc týká i cestujících dopravce Air Berlin, kterému TUIfly zapůjčilo několik strojů včetně posádek a nemá s nimi rovněž kdo létat. Air Berlin jen ve čtvrtek zrušil devadesát letů. Jen v případě TUIfly v pátek postihne rušení letů 9 000 cestujících.

Oficiálním důvodem nedostatku lidí je jejich nemoc. „Nečekané krátkodobé nahlášení nemoci posádek vedlo k ovlivnění provozu v podobě zpoždění a zrušení letů,“ uvedla firma ve svém krátkém prohlášení na svých internetových stránkách.

Německá média ale nevěří příliš verzi, že by byli zaměstnanci skutečně nemocní a nemohli nastoupit. Mluví se o tom, že jde o velmi účinnou formu protestu zaměstnanců proti plánovanému společnému podniku s Air Berlin, o kterém se mluví. Jednání o vzniku nové skupiny potvrdila jak mateřská skupina TUI, tak Etihad Aviation Group z Abú Zabí, která spoluvlastní Air Berlin.

„Zaměstnavatel má málo prostředků, jak dokázat zaměstnanci, že nebyl nemocný,“ píše například ve svém textu server Spiegel Online. Podle německých zákonů totiž může zaměstnavatel zkoumat, zda jsou lidé skutečně nemocní, až po třech pracovních dnech.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

BMW Lipsko
Aut s hybridním motorem se Češi zatím bojí, chybí daňová podpora

Pouhé jedno procento ze všech prodaných aut v Česku jsou vozy s hybridním pohonem. Celkem se jich zatím letos prodalo 1605, což je více než za celý loňský rok,...  celý článek

Největší železniční dopravci v Česku. České dráhy, RegioJet a Leo Express.
Dopravci se snaží udržet odcházející strojvedoucí, zvyšují jim mzdy

Dopravci na železnici bojují s nedostatkem strojvedoucích, udržet ve svých službách se je proto snaží i zvyšováním mezd. Například RegioJet přidal...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.