Dvoupatrový tunel pod jižní částí Bosporské úžiny spojil istanbulské čtvrti Kazliçeme a Göztepe. Cesta mezi nimi se díky němu zkrátí z téměř hodiny a tři čtvrtě na 15 minut.
Dlouhý je tunel 5,4 kilometru, pod mořskou hladinou vede část dlouhá 3,34 kilometru. I s přístupovými cestami je nová stavba dlouhá celkem 14,6 kilometru. V nejhlubším bodě je tunel 106,4 metru pod hladinou. V každém směru má dva silniční pruhy, které vedou v patrech nad sebou. Podle listu Sabah se očekává, že tunel denně využije až 100 000 vozidel. Ačkoli je v hloubce více než 100 metrů, nebude v něm přerušen mobilní signál.
Evropskou a asijskou část největšího tureckého města v současnosti už spojuje visutý „Most mučedníků 15. července“, který byl otevřen v říjnu 1973. Své nynější jméno obdržel teprve nedávno na počest padlých během letošního pokusu o vojenský puč v Turecku. Od roku 1988 spojuje Evropu s Asií také Most sultána Mehmeta Fatiha. Od října 2013 je v provozu podmořský železniční tunel projektu Marmaray.