Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Turisty vykázali na Ruzyni z letadla, cestovka za ně nezaplatila let

  18:01aktualizováno  21:47
Na pražském letišti v Ruzyni odmítli pustit do letadla šestnáct klientů cestovní kanceláře Holiday Service, kteří se chystali do Turecka. Cestovka nezaplatila tureckému objednavateli charterového letu, řekl mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura. Cestující by své peníze měli dostat zpět.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: MF DNES

Lidé měli podle Okamury odlétat v 16:45 charterovým letem z Prahy do Istanbulu na prodloužený víkend. "Několik klientů už přitom bylo odbaveno a stálo u vchodu do letadla. Avšak byli vráceni zpět do haly ruzyňského letiště," popsal.

Cestovní kancelář Holiday Service zatím nevysvětlila, co se stalo a proč její klienti nemohli odletět. Nejprve se pracovnice firmy nechtěla k události vůbec vyjadřovat, krátké prohlášení společnost vydala až pozdě večer. Podle něj CK s každým z klientů komunikuje.

"Již v této chvíli jsme s nimi (s cestujícími) domluveni na kompenzaci v podobě navrácení peněz za tento neuskutečněný zájezd, a to včetně nákladů spojených s jejich dnešní cestou na letiště v Praze," sdělila iDNES.cz Holiday Service.

Čtrnáct ze šestnácti cestujících projevilo podle Holiday Service zájem odletět se společností do Istanbulu později. Firma jim proto nabídla náhradní termín v listopadu.

Majitel CK Holiday Service Gurhan Murat Sumer měl podle Okamury problémy s podnikáním v cestovním ruchu už v minulosti. "Na kancelář jménem CK Suntimes Tours, kde je také společníkem a s kterou již loni neodletěli klienti na zaplacené zájezdy do Turecka, bylo letos vyhlášeno insolvenční řízení," uvedl Okamura.

V nejistotě se dnes kromě šestnácti klientů CK Holiday Service ocitli i lidé, kteří do Istanbulu letěli s jinou cestovkou, která ale nakoupila místa ve stejném letadle právě přes CK Holiday Service.

Jednatelka CK West Holiday Vendula Košatová řekla iDNES.cz, že problémy předvídala a některé své klienty proto poslala do Turecka už ráno letadlem jiných aerolinek. Za zbývající musela zaplatit podruhé, a to přímo tureckému objednavateli odpoledního charteru.

"Díky tomu, že jsem chtěla, aby naši klienti odletěli, jsem za ně zaplatila znovu. Na pana Murata budu podávat trestní oznámení, ale zatím jsem ráda, že mí klienti odletěli v pořádku," řekla iDNES.cz Košatová. "S Holiday Service už dále spolupracovat nebudu a další lety máme zajištěné s jinou kanceláří," dodala.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Obal kořenící směsi Kucharek je nápadně podobný obalu známější Podravky.
Podravka získá od polského plagiátu Kucharek 200 tisíc, rozhodl soud

Potravinářská společnost Podravka získala 200 tisíc korun jako zadostiučinění za nutnost domáhat se svých práv soudní cestou proti firmě Pěkný - Unimex z...  celý článek

Společnost Pilous se Škodou Auto přišli na způsob, jak do kontejneru vměstnat 4...
Obalová firma hraje tetris s octavií. Do kamionu se vejdou čtyři

Pravidla ve světě automobilek jsou tvrdá. Přepravní obaly, které vyrábí pražská firma Pilous, musí být ve Škodě Auto nachystané do dvaceti minut od oznámení...  celý článek

Ředitel společnosti Spak Sušice Tomáš Froyda. (16. prosince 2016)
Sušický kečupář Spak nemá dost lidi, některé výrobky škrtne

Zatímco zájem o dresinky klesá, kečupům Spak se daří. Nyní však firma plánuje nabídku zúžit. Důvodem je nedostatek personálu, se kterým se firma potýká.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.