Chodci se tak budou moci v blízké budoucnosti cítit na silnicích po téměř celém světě o něco bezpečněji. Nový model Panamera chce automobilka vypustit do světa za necelé dva roky.
"V případě čelního nárazu vozu bude kapota automobilu fungovat jako jakýsi polštář," uvedl vedoucí oddělení prodeje Witte Automotive v Nejdku Petr Tatarka.
"Systém ochrany totiž uvolní za pomoci plynové patrony panty u kapoty asi o deset centimetrů výš, a tím se zvětší vzduchová mezera mezi kapotou a motorem vozu. Člověk by tak hlavou bez tohoto zařízení narazil přímo do motoru, a takto bude náraz díky vzduchu tlumenější. Všechno bylo samozřejmě důkladně otestováno," doplnil Tatarka.
Po roce 2009 by se mělo podobné zařízení objevit i na dalších vozech. "Bezpečnostní zamykací systémy pro pasivní a aktivní ochranu chodců dodá nejdecký výrobce ročně do pětadvaceti tisíc vozů Porsche Panamera. Spolupracujeme také na předvývojové fázi podobného systému s dalšími evropskými výrobci automobilů," upřesnila mluvčí Witte Martina Poštová.
Společnost Witte v Nejdku, která je druhým největším zaměstnavatelem v Karlovarském kraji, vyrábí klasické zamykací systémy pro přední světové automobilky, jako jsou zámky sedaček, dveří či kapoty.
"Nejen bezpečně zamknout, ale také otevřít je úkolem výrobků, které vyvážíme z Nejdku do Spojených států. Naše společnost dodává prostřednictvím evropských výrobců na americký trh zámky zadního víka vybavené speciální pojistkou, která umožňuje otevřít kufr i zevnitř. Tato pojistka je montována do vybraných modelů značek Volvo a Ford," dodala Poštová.