Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kvůli výluce v Chocni nabírají vlaky na koridoru desítky minut zpoždění

  10:55aktualizováno  10:55
Cestující po železnici by měli při plánování cesty po hlavní trati spojující Moravu s Prahou počítat až do pondělí se zpožděním. Správci drah odhadovali, že bude dosahovat kolem dvaceti minut, ve skutečnosti může být zpoždění i dvojnásobné.
Zpoždění. Tento pojem bude až do pondělí 21. ledna na hlavní železniční trati ještě více frekventovaný. Hlavně u cestujících osobních a spěšných vlaků.

Zpoždění. Tento pojem bude až do pondělí 21. ledna na hlavní železniční trati ještě více frekventovaný. Hlavně u cestujících osobních a spěšných vlaků. | foto: Lukáš BíbaMAFRA

Ta dívka ve spěšném vlaku v úterý ráno mezi Chocní a Pardubicemi byla hodně nervózní. Vlak si udělal poněkud delší pauzu v Chocni, Zámrsku i Kostěnicích. "Mám velké zpoždění. Právě mě předjely dva rychlíky, do jednoho z nich jsem chtěla v Pardubicích nastoupit. Bojím se, že tu zkoušku v Praze nestihnu," telefonuje ve chvíli, kdy zpoždění dosáhlo 40 minut.

I mobily ostatních cestujících byly kvůli zpoždění vlaků v permanenci. "Chtěl jsem jet do Prahy expresem v 8:18, hlášené zpoždění bylo patnáct minut. To platilo i ve chvíli, kdy v 8:26 odjížděl jiný zpožděný rychlík. Spousta lidí včetně mě ho nechala odjet, protože expres jede bez zastavení až na pražské hlavní nádraží. Jenže sotva pomalejší rychlík odjel, naskočilo u expresu zpoždění 25 minut," svěřil se s úterní zkušeností redakci čtenář iDNES.cz.

Dvacetiminutové zpoždění na nádraží v Pardubicích hlásili také pendolinu z Bohumína a dalším rychlým spojům jiných dopravců.

Správci drah odhadovali dvacetiminutové zpoždění

Za všechno může rekonstrukce zabezpečovacího zařízení na hlavní trati v úseku Uhersko - Choceň. Začala v pondělí a skončí o týden později.

Pro cestující to znamená, že některé vlaky nejedou, některé zastavují i tam, kde dosud nezastavovaly.

Zpočátku správci drah odhadovali, že zpoždění regionálních a dálkových vlaků bude kolem dvaceti minut, nakonec dosahuje až dvojnásobek.

"Zpoždění nemá nic společného s aktuálním počasím, práce na zabezpečovacím zařízení jsou potřeba udělat, i když je provoz velký. Proto jsou někde vlaky sloučeny, někde vypuštěny a zastavují mezistaničně. Nepřetržitá výluka skončí v pondělí 21. ledna ve 20 hodin," konstatoval mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

První rok opravy dálnice D1.
Boj o osmimiliardové dokončení D1. Úřad vrátil Porr do soutěže

Antimonopolní úřad vrátil do hry o jednu z největších zakázek na českých silnicích sdružení firem vedené společností Porr. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD)...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ruzyně hlásí rekordní čísla, přistaví další přepážky na odbavení

Letiště Václava Havla míří k historickému rekordu počtu odbavených cestujících. Za květen počty cestujících meziročně stouply o 21 %. Kvůli silné poptávce...  celý článek

Změnu názvu SŽDC nechystá, musel by se kvůli tomu přepisovat zákon.
Správce železnice má nové logo za dva miliony, krkolomný název zůstává

Největší státní organizace podle počtu zaměstnanců změní od 1. ledna své logo. Správa železniční dopravní cesty za nový vzhled zaplatí 1,9 milionu korun....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.