Pravda je však úplně jiná. Hodnocení se vůbec netýkalo celé sítě, ale pouze jediného pražského obchodu (ve Střelničné ulici) a navíc se vztahovalo jen na situaci v posledním červnovém týdnu. Že realita může být někdy na hony vzdálena tomu, čím se Albert chlubí v reklamě, svědčí i názory několika čtenářů, které redakce obdržela.
„Vůbec si nemyslím, že by Albert v našem městě byl vzorem, co se týče čerstvosti a kvality ovoce a zeleniny. Nevzhledné ovoce a seschlá nebo nahnilá zelenina se zde vyskytují zcela běžně,“ píše jedna z nespokojených zákaznic, Jarmila Balková z Mníšku pod Brdy.
„Když jsem se s tímto pochvalným letákem v ruce vypravila do obchodu, našla jsem tam povadlou 'akční' papriku, silně oschlou hlávkovou kapustu, značně zvadlou petržel a balené čínské zelí, které bylo v několika případech tak nahnilé, že by mělo být dávno někde jinde než na pultě.“