Cílem „Účtenkovky“, jak se bude loterie jmenovat, je motivovat lidi, aby trvali na vydávání účtenek, a tím se zvýšil výběr daní pomocí nově spuštěné elektronické evidence tržeb. Ta začala od 1. prosince platit v pohostinství a pro hotely, od 1. března se pak spustí pro maloobchod.
„Ročně budeme rozdělovat peněžité i věcné výhry ve výši 65 milionů korun. Počet výher se tak bude pohybovat od 20 do 30 tisíc měsíčně. Hodnota prvních pěti výher bude v rozmezí od 100 tisíc do 1 milionu korun, včetně věcné výhry - automobilu. Ostatní výhry jsou rozděleny do nižších finančních částek v řádech desetitisíců a stovek korun,“ vypočítala náměstkyně ministra financí Alena Schillerová.
Losování bude probíhat každý měsíc, vždy 15. kalendářní den, a to z účtenek vydaných za předem stanovené období.
Zájemce se do Účtenkovky přihlásí přes webovou službu nebo mobilní aplikaci. Ministerstvo však jedná také s partnery - asistenčními místy - kde by si lidé mohli své účtenky zaregistrovat a přihlásit se do účtenkové loterie. Vyhoví tak zejména starším lidem bez přístupu k internetu a moderním technologiím.
Hledá se organizátor
Kvůli spuštění loterie už ministerstvo financí vyhlásilo tendr na zajištění služeb, jako je registrace hráčů, registrace a příjem účtenek, losování a výplata výher a zákaznická podpora. Vítěz tendru by měl také vytvořit a spravovat webové stránky a mobilní aplikaci pro účastníky loterie. Do tendru se mohou přihlásit uchazeči s ročním obratem za každé ze tří bezprostředně předcházejících účetních období minimálně 10 milionů korun a kteří v posledních třech letech prováděli službu obdobného charakteru, které se účastnilo více než 15 tisíc hráčů.
„Ministerstvu financí to poskytuje dostatečnou záruku kvality a zkušeností uchazečů s podobnými projekty,“ uvedl mluvčí resortu Michal Žurovec.