Proto zatím nechce mluvit o žádné konkrétní vině ani o trestu.
"Předběžné šetření, které se konalo minulý týden, neznamená, že nutně zahájíme formální soudní řízení. V tomto stadiu je předčasné mluvit o sankcích,“ uvedl mluvčí komisaře pro volnou soutěž Maria Montiho Tilman Lüder.
Terčem náhlých inspekcí bylo minulou středu nejen pařížské ústředí Peugeotu, ale také její pobočky, kanceláře dealerů a vůbec poprvé i jedno z dealerských sdružení. Unijní úředníci je kontrolovali ve Francii, v Německu, v Dánsku a v Nizozemsku.
Peugeot je podezřelý, že přes své dealery bránil Francouzům a Němcům nakupovat své výrobky u levnějších Dánů a Nizozemců. Ceny aut se totiž po unii značně liší a koupit auto v jiné zemi může zákazníkovi ušetřit mnoho tisíc eur.
"Zákazník musí mít možnost koupit si auto kdekoli v Evropské unii,“ připomněl Lüder.
Za omezování nákupu svých aut v cizině byla již řada automobilek potrestána - firmu Volkswagen stály tyto praktiky 102 miliony eur, Daimler-Chrysler zaplatil 72 milionů.
Brusel se Peugeotem, druhou největší evropskou automobilkou za Vokswagenem, zabýval už jednou. Jeho kontroly před čtyřmi lety však nepřišly na nic z toho, za co byl trestán Volkswagen nebo Daimler. Nynější akci údajně přivodily nové stížnosti na chování firmy z Dánska.