Rajská polévka - Knorr

Rajská polévka - Knorr | foto: Lukáš Bíba, iDNES.cz

Unilever, výrobce polévky Knorr, měl úspěšné čtvrtletí

  • 1
Unilever, přední světový výrobce potravinářského a spotřebního zboží, zvýšil ve čtvrtletí objem prodeje o 3,6 procenta. Odborníci tak dobré výsledky nečekali. Britsko-nizozemské skupině, která vyrábí například majonézu Hellman´s nebo polévku Knorr, přesto meziročně klesl obrat o dvě procenta.

Management uvedl, že prodej by se měl zvýšit i celoročně, aniž by podnik musel obětovat marže. Obrat bez vlivu kurzových výkyvů vzrostl o jedno procento na 10,2 miliardy eur, s přihlédnutím ke změně kurzů naopak o dvě procenta meziročně klesl.

Objem prodeje byl vyšší, než čekali analytici, kteří v anketě agentury Reuters počítali s růstem o 2,8 procenta. Srovnatelné tržby vzrostly o 3,4 procenta, zatímco na trhu se počítalo s růstem o tři procenta.

Pokud se ale započtou mimořádné položky, firma už tak solidních výsledků nedosahuje. Loni například získala skoro půl miliardy eur z prodeje části majetku, což jí zvýšilo srovnávací základnu. Čistý zisk proto meziročně klesl o 36 procent na 1,05 miliardy eur (asi 27,4 miliardy Kč).

"Jsme na cestě ke splnění našeho cíle, který na celý rok počítá s obnovou růstu objemu se současným udržením marží a cash flow," řekl šéf Unileveru Paul Polman, který je ve funkci ředitele podniku od začátku letošního roku.

Unilever


Zabývá se výrobou široké škály potravin i zboží každodenní potřeby. Vyrábí například zmrzlinu Ben & Jerry's, instantní polévky Knorr, mýdlo Dove, majonézy Hellman's, šampony Sunsilk nebo čisticí prostředky Omo. Ve své kategorii je Unilever největším podnikem na světě z hlediska výše tržeb a vyrábí asi 400 značek.

,
Témata: Euro, Reuters, trh, Unilever, Zisk