Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


UPC: Kabelová jednička násobí příjmy

  23:20aktualizováno  23:20
Největší provozovatel kabelové televize v Evropě, nizozemsko-americká společnost United Pan-Europe Communications (UPC), dokázal v loňském roce prudce zvýšit své příjmy. Ty podle včerejšího oznámení UPC, která dominuje v oblasti kabelové televize i českému trhu, zaznamenaly loni nárůst o 124 procent až nad hranici jedné miliardy eur.

"Máme radost z toho, že jsme loňský rok zakončili tak úspěšně. Pomocí akvizic jsme dokázali společnost posílit. Našich služeb nyní využívá celkem 10,7 milionu zákazníků, z toho téměř sedm milionů domácností v případě kabelové televize," uvedl v tiskovém prohlášení generální ředitel firmy Mark Schneider. Zůstává navíc optimistou, i co se týká letošního roku. Očekává totiž další růst, zejména v oblasti internetových aktivit společnosti.

Právě akvizice a investice však způsobují, že UPC, kterou zatěžuje i dluh ve výši sedmi miliard eur, zaznamenala loni takřka trojnásobnou ztrátu oproti roku 1999. Její výše před zdaněním, splátkami úroků a odpisy se zvýšila ze 120 na 363 milionů eur. Čistá ztráta za loňský rok pak činila téměř dvě miliardy eur.

V posledních dnech se o UPC mluví i v souvislosti s jejím posilováním pozice na nejsilnějším evropském trhu - v Německu. UPC se totiž dohodlo s kabelovou televizí PrimaCom na spojení svých aktivit na zdejším trhu. Měla by tak vzniknout třetí největší kabelová televize v Německu přibližně s 1,6 milionu zákazníků.

Dosavadní lídr Deutsche Telekom naopak v tomto sektoru oslabuje. Na příkaz antimonopolních orgánů se totiž musí zbavit svých devíti regionálních kabelových televizí. Šest z nich získá americká firma Liberty Media, která drží i kontrolní podíl v americkém majiteli UPC.

UPC je největším operátorem kabelové televize i v České republice, kde od loňska kontroluje společnosti Kabel Plus, Kabel Net a Dattelkabel. Nabízí zde podobně jako v sedmnácti jiných, převážně evropských zemích i další služby - hlasové, přenos dat, připojení na internet a také speciální televizní programovou nabídku přes satelit.

"Vzhledem k tomu, že UPC, sídlící v Nizozemsku, ovládají Američané, musí být kvůli jejich zákonům nejprve zveřejněny výsledky mateřské firmy. Naše by měly být k dispozici asi za čtrnáct dní, ale očekávám, že budou podobně příznivé jako za celou společnost," sdělil František Malina, ředitel public relations UPC Česká republika.

"Dosáhli jsme příjmů přes jednu miliardu korun, což je dokonce více, než jsme čekali. Ale podobně jako v případě mateřské firmy vzhledem k investicím zaznamenáme ztrátu, ovšem v plánované výši," částečně upřesnil Malina s tím, že největší investicí loni byla renovace sítí v Praze v hodnotě téměř miliardy korun.

Na domácím trhu provozuje UPC kabelovou televizi pro více než 410 tisíc domácností. Právě ty byly na začátku letošního roku nemile překvapeny zvýšením cen skoro o sto procent za přijímané televizní programy.

UPC svůj krok vysvětlovala "normalizací" velice nízkých cen. Od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže však dostala pokutu ve výši osmi milionů korun za takzvané predátorské ceny. Tedy neúměrně nízké sazby, které jí nejprve pomohly získat vysoký podíl na trhu, a poté jejich následné zdražení.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Společnost Pilous se Škodou Auto přišli na způsob, jak do kontejneru vměstnat 4...
Obalová firma hraje tetris s octavií. Do kamionu se vejdou čtyři

Pravidla ve světě automobilek jsou tvrdá. Přepravní obaly, které vyrábí pražská firma Pilous, musí být ve Škodě Auto nachystané do dvaceti minut od oznámení...  celý článek

Obal kořenící směsi Kucharek je nápadně podobný obalu známější Podravky.
Podravka získá od polského plagiátu Kucharek 200 tisíc, rozhodl soud

Potravinářská společnost Podravka získala 200 tisíc korun jako zadostiučinění za nutnost domáhat se svých práv soudní cestou proti firmě Pěkný - Unimex z...  celý článek

Ředitel společnosti Spak Sušice Tomáš Froyda. (16. prosince 2016)
Sušický kečupář Spak nemá dost lidi, některé výrobky škrtne

Zatímco zájem o dresinky klesá, kečupům Spak se daří. Nyní však firma plánuje nabídku zúžit. Důvodem je nedostatek personálu, se kterým se firma potýká.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.