Po dokončení transakce by UPC měla Česku mít přibližně 800 000 aktivních zákazníků.

Po dokončení transakce by UPC měla Česku mít přibližně 800 000 aktivních zákazníků. | foto: Profimedia.cz

UPC kupuje dvojku českého kabelového trhu Karneval

  • 356
Kabelové vysílání v Česku opanuje společnost UPC. Současný lídr trhu kabelových služeb se totiž rozhodl koupit společnost Karneval, které dosud patřila druhá příčka. Transakci ale musí ještě povolit antimonopolní úřad.

Jednání o koupi Karnevalu vede mateřská firma UPC Liberty Global. Za Karneval zaplatí 322,5 milionů eur, tedy přibližně devět miliard korun.

„Po dokončení této transakce UPC v České republice posílí svou vedoucí pozici s přibližně 800 000 aktivních zákazníků,“ uvedl generální ředitel Liberty Global Mike Fries. Dokončení transakce očekává ke konci roku.

Karneval měl ke konci prvního pololetí přibližně 310 000 aktivních zákazníků. Z toho 253 tisíc bylo předplatitelů kabelové televize, dalších 57 tisíc jich využívalo internetové služby.

Karneval dosud ovládala společnost Mid Europa. Jeden z jejích šéfů Craig Butcher hodnotí investici do Karnevalu jako zdařilou. „Od našeho příchodu do Karnevalu v roce 2003 se příjmy i zisky firmy zvedla na dvojnásobek,“ sdělil.

Součástí transakce je i firma Forcable, která pro Karneval připravuje lokální zprávy a infokanál.

Podle analytika Cyrrusu Petra Bártka by duo UPC a Karnevalu vytvořilo dominantního operátora s možností monopolně stanovovat ceny minimálně do doby, než začne Telefónica nabízet svoji TV přes internet.

„Výsledkem pro zákazníky bude růst cen v řádech desítek procent vyšperkovaný několika málo výhodami spojených služeb,“ řekl Bártek ČTK.

Podle Tibora Bokora z Wood&Company u vysokorychlostního internetu k růstu cen nedojde, protože trh se řídí nabídkou konkurenčního ADSL.