Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Toshiba

UPC upravuje své tarify. Televize a internet zdraží tisícům lidí

  • 573
Přední poskytovatel internetu a kabelové televize UPC upravuje od příštího roku svou nabídku a v některých případech i ceny služeb. Změny se dotknou většiny ze 600 tisíc zákazníků. Někteří pocítí zdražení, jiní ale podle vyjádření firmy peníze ušetří.

„Měli jsme velký počet tarifů, které už nyní ani nenabízíme. Původní tarify se ruší a naše zákazníky převádíme na aktuální služby,“ vysvětlil důvod změny mluvčí UPC David Frodl. Společnost prezentuje změny jako zjednodušení.

Změny nepocítí zhruba jen třetina ze 600 tisíc zákazníků, kteří využívají aktuální tarify. Ostatním mohou podle Frodla služby zdražit, ale i zlevnit, podle toho, z jakých konkrétních tarifů přecházejí. Těch je nyní nepřehledné množství, počet kombinací a cen sahá k pěti tisícům, řada z nich už je zastaralá a nelze je objednat.

Logo UPC

Mluvčí UPC uvedl, že je těžké říct, kolika lidem internet či televize zdraží a kolika lidem naopak zlevní. „Není to zdražování. Někomu to vyjde o maličko dráž, někomu levněji,“ dodává mluvčí. Konkrétní být však nechtěl. Neuvedl také, o kolik maximálně služby zdraží nebo zlevní. „Jsou to individuální případy, je potřeba posuzovat každého zvlášť,“ dodal.

Zda služba pro dotyčného zlevní nebo zdraží, může být však odvislá i od toho, zda zákazník využije u společnosti věrnostní nabídku. „Někomu to může o 50 korun zdražit, někomu třeba o 40 korun zlevnit,“ dal příklad.

Například jeden ze zákazníků z Prahy byl upozorněn e-mailem, že jeho tarif kabelové televize s názvem Digital Starter končí a od 1. února se změní na Horizon Klasik. Měsíční platba se zároveň zvýší o 23 korun na 300 korun.

„Naprostá většina našich klientů získá díky převedení na nové služby buď rychlejší internet, nebo kvalitnější video nabídku, nebo obojí. U nových služeb tak mohou nově sledovat neomezenou videotéku My Prime nebo mobilní televizi Horizon Go na cesty,“ dodal Frodl.

Zákazníci mají právo se této změně vyhnout, jen pokud písemně do tohoto data od smlouvy odstoupí.

UPC má v České republice na 600 tisíc zákazníků, soustředí se zejména na pokrytí větších měst. V kabelové televizi je jejím největším konkurentem společnost O2.

UPC už v roce 2012 u mnoha zákazníků provedla nepopulární změnu služeb, když zavedla jakési „nájemné“ za základní modem na internet ve výši 49 korun měsíčně. Později zpoplatnila i set top boxy. Řadu lidí to nadzvedlo ze židle, mimo jiné proto, že firma na změnu dostatečně neupozornila a zákazníci to zjišťovali až při pohledu na vyúčtování.

Firma tehdy uváděla, že nejde o zdražení, ale jen o rozdělení platby na více částí. Firma si však proti sobě poštvala i Český telekomunikační úřad, který ji potrestal za neohlášenou změnu cen pokutou 1 milion korun.