Letecká společnost se dostala do problémů jedenáct měsíců po teroristických útocích 11. září 2001. Nedokázala čelit prudkému poklesu zájmu o létání.
I teď po ozdravné kúře se zaměří prozatím hlavně na regionální lety. Firma zaměstnává o 36 procent lidí méně než před bankrotem.
Snížila se i přepravní kapacita a aerolinky mají zhruba o třicet procent méně míst než dříve. Počet letů klesl asi o 25 procent.
Firma předpokládá, že díky změnám ušetří ročně na nákladech až 1,9 miliardy dolarů.
"Jsem velmi nadšený z toho, jaký pokrok jsme učinili," uvedl výkonný ředitel David Siegel. Restrukturalizace ale podle něj zatím není u konce.
Nový život chtějí US Airways začít objednávkou stovky nízkokapacitních letadel od kanadské společnosti Bombardier. Polovina z nich bude mít 50 míst, druhá polovina 70 míst.
Společnost si ještě před vstupem do bankrotového režimu objednala 38 velkých letadel od evropské společnosti Airbus. S ní teď jedná o podmínkách zachování smlouvy.