Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opravovaný úsek D1 mezi Loktem a Hořicemi se v sobotu otevře

  17:05aktualizováno  17:05
Řidiči začnou od soboty jezdit po opraveném úseku dálnice D1 mezi Loktem na Benešovsku a Hořicemi na Pelhřimovsku. Kvůli odstraňování svodidel a dalším dokončovacím pracím ale ještě musejí počítat s omezeními.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Ondřej Littera, MAFRA

Od Brna se zatím bude jezdit ve dvou pruzích a v opačném směru jen v jednom, uvedl v pátek mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Nyní je provoz mezi Loktem a Hořicemi veden v pravém pásu určeném pro směr z Prahy do Brna ve dvou zúžených jízdních pruzích v obou směrech. Tato strana dálnice byla už dříve opravena a nyní se část provozu přesune na levý pás, který už dostal také nový povrch. „Vracíme provoz na oba pásy,“ uvedl Rýdl.

Aktuální informace o D1

Podle Ivana Čásenského, který má na starosti technický dozor, bude levý jízdní pás zprovozněn v sobotu v 9 hodin. Doprava v opačném směru na pravém pásu dálnice bude svedena do jednoho jízdního pruhu o hodinu později.

„Měli jsme technické prohlídky a šetření z Ministerstva dopravy a po odstranění všech vad a nedodělků pouštíme provoz na levý jízdní pás, což je Brno-Praha,“ potvrdil Čásenský.

Stavební práce budou pokračovat až do 5. prosince

Řidiči tedy budou až do středy zatím jezdit od Brna v odstavném a pomalém pruhu a v opačném směru jen v odstavném pruhu. „Z Prahy do Brna budeme omezeni na jeden pruh, dokud se neseberou betonové mobilní zátarasy,“ uvedl Rýdl.

Poté až do 5. prosince jsou plánovány stavební práce ve středním dělicím pruhu, které si vyžádají částečnou uzavírku pravého a levého pásu v rychlých pruzích v obou směrech.

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát kolem 14 miliard korun. Stavba je kvůli ulehčení uzavírek rozdělena na 21 úseků, které se mají opravovat postupně.

Reportáž z rekonstrukce D1 mezi Prahou a Průhonicemi (červenec 2013):

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.