Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Velké slevy stavařů končí. Další úsek D1 nabízí za ceny projektu

  14:57aktualizováno  14:57
Sdružení firem Metrostav a Swietelsky nabízí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nejnižší cenu za modernizaci dalšího úseku dálnice D1 z Psár do Soutic. Zatímco donedávna nabízely stavební firmy slevy v řádu desítek procent oproti předpokládané ceně, teď se ceny přiblížily hodnotě naceněné v projektu.

Na úseku mezi Lhotkou a Velkou Bíteší stavebníci frézují odstavný pruh. Přípravují se tak na rozšíření dálnice. | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Vyplývá to z informací ŘSD o výši jednotlivých nabídek v poslední zakázce na modernizaci. Sdružení obou firem, které vyhrálo například nedávno i soutěž na další úseky dálnice D3 nabídlo cenu 929 milionů korun a 80 měsíců záruky. Delší záruku nikdo nenabídl.

Plán modernizace jednotlivých úseků D1.

Plán modernizace jednotlivých úseků D1 - klikněte pro zvětšení.

Poslední velká zakázka ŘSD ale ukazuje zásadní změnu trendu: Zatímco ještě donedávna nabízely stavební firmy slevy v řádu desítek procent oproti předpokládané ceně, teď se ceny přiblížily hodnotě naceněné v projektu. ŘSD náklady na modernizaci odhaduje na 995 milionů korun. Rozdíl u nejnižší nabídky je tedy jen necelých sedm procent.

Postup modernizace D1

Do dalšího tendru na modernizaci se přihlásilo celkem osm firem, mezi uchazeči chybí italská společnost Serenissima Construzioni, která se přihlásila do několika tendrů na D1 s výrazně nižší cenou a ŘSD ji vyloučilo. Nabídky se teď cenou od sebe příliš nelišily. Mezi nejnižší a nejvyšší je rozdíl 68 milionů korun.

Nabídky teď musí prozkoumat hodnotící komise jmenovaná vládou. Pokud půjde vše bez problémů, modernizace 7,7 kilometrů dlouhého úseku začne příští rok na jaře. Čtyři úseky D1 už modernizací prošly, na dalších třech aktuálně probíhá. Příští rok chce ŘSD zahájit modernizaci celkem šesti dalších úseků.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Největší železniční dopravci v Česku. České dráhy, RegioJet a Leo Express.
Dopravci se snaží udržet odcházející strojvedoucí, zvyšují jim mzdy

Dopravci na železnici bojují s nedostatkem strojvedoucích, udržet ve svých službách se je proto snaží i zvyšováním mezd. Například RegioJet přidal...  celý článek

Noční Tokio.
Přímý let Tokio - Praha do roku 2020? Hlavní město chce více turistů

Vedení hlavního města usiluje o zřízení přímé letecké linky mezi Prahou a Japonskem. Chce tak zvýšit počet japonských turistů v české metropoli. V pondělí to...  celý článek

Aerolinky Loganair svými stroji obhospodařují Skotsko včetně jeho ostrovů v...
Za 90 sekund je hotovo. Aerolinky s nejkratším letem světa budou nezávislé

Skotské aerolinky Loganair mají ve svém letovém řádu světovou kuriozitu - let, který trvá pouhých 90 sekund. Firma, která roky létala pro jiné, se chce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.