Studie zkoumala spokojenost lidí s pracovními podmínkami ve více než tisícovce evropských společností. Mezi první stovku nejlepších zaměstnavatelů se dostal například American Express v Itálii, Danone ve Španělsku či dm drogerie v Rakousku.
Automobilka Ferrari v minulých letech investovala do spokojenosti svých zaměstnanců dvě stě milionů eur, tedy zhruba 5,6 miliardy korun. Projekt s názvem "Formula Uomo", který měl podpořit zaměstnance, spustil na konci roku 1990 prezident společnosti Luca de Montezemolo, napsal server just-auto.com.
Program, který čerpal inspiraci z ambicí a úspěchů firmy v závodech Formule 1, stavěl zaměstnance do centra celé práce ve firmě a stimuloval jejich aktivitu, doplnil server.
Hlavní je rozvoj znalostí
Italská firma investuje nejvíce peněz do dalšího vzdělávání svých lidí. V roce 2006 se do firemních tréninků zapojilo téměř devadesát procent všech zaměstnanců. Společnost také hradí pracovníkům i jejich rodinám zdravotní prohlídky, zařazuje je do preventivních zdravotních programů a pořádá pro ně řadu sportovních a společenských akcí.
Ferrari za svůj přístup k zaměstnancům vyhrála už v roce 1993, tehdy si odnesla titul nejlepšího zaměstnavatele v Itálii.
Automobilky jsou jako nejlepší pracovní místa vyhlašovány nejen v Itálii. Titul nejlepšího zaměstnavatele si v loňském roce odnesla i mladoboleslavská Škodovka. - více zde