„Pokles prodejů byl zaznamenán u více než poloviny značek ze současné první desítky s výjimkou značek Ford, Hyundai, Toyota a Fiat,“ komentoval výsledky ředitel Sdružení automobilového průmyslu Antonín Šípek.
Podíl Škody na prodaných vozidlech dosáhl za prvních pět měsíců 48,59 procenta. Proti srovnatelnému období roku 2003 tak sice z celkového trhu ukousla o procento víc, především však proto, že někteří konkurenti ztráceli ještě výrazněji.
Měřeno počtem prodaných kusů totiž ztrácela i Škoda. Od ledna do května prodala letos 26 627 nových osobních automobilů. Loni to bylo o 2814 více.
V první pětce značek podle počtu prodaných osobních aut přinesl květen proti dubnovým výsledkům jen dílčí změnu - Peugeot klesl na čtvrté místo za Volkswagen.
NEJPRODÁVANĚJŠÍ ZNAČKY LEDEN-KVĚTEN | ||
---|---|---|
Značka | Prodej v kusech | Meziroční změna |
Škoda | 26 627 | -9,56 % |
Ford | 2 889 | +14,96 % |
VW | 2 810 | -19,11 % |
Peugeot | 2 724 | -24,16 % |
Renault | 2 399 | -35,79 % |