Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Utrácejte, nabádá Slováky reklamní kampaň proti krizi

  1:00aktualizováno  1:00
Burzy se hroutí a televize informují o špatné ekonomické situaci. Asi padesátiletý muž se nenechá vyvést z klidu, rozhodně vstupuje do dveří obchodu a vrací se s úsměvem a plnýma rukama uzenin – je to bojovník proti krizi. Tak vypadá slovenská reklamní kampaň, která radí, jak se vypořádat s recesí.

Recept je docela jednoduchý – hospodářský propad Slováci nejlépe zažehnají, když si pořídí dovolenou, nový fotoaparát, televizor nebo auto.

Samozřejmě platí, že pokud zboží pochází ze slovenských továren, mají bojovníci plus navíc. "Koupil jsem tři polštáře od slovenského výrobce," svěřuje se na webových stránkách "bojovníci proti krizi" Jozef Nosál ze Štúrova.

Kampaň, která běží v televizích i rozhlasu, si objednal Klub reklamných agentúr Slovenska. "Hodnota projektu je asi dva miliony eur (asi 51 milionů Kč). Média nám však poskytla svůj prostor zdarma, všichni pracujeme bez nároku na honorář," tvrdí výkonná ředitelka Klubu Jana Šimeková.

Podle předsedy Združenie vydavateľov periodickej tlače Miloše Nemečka, který s nápadem na konzumní agitaci přišel, bylo záměrem podpořit trh, udělat něco proti krizi a poradit lidem, jak se mají při hospodářské recesi chovat.

Medicína z dílny reklamních mágů se však nezamlouvá ekonomům ani odborníkům na etiku v reklamě. "Úsměvem a děláním, že se nic neděje, krizi nevyléčíme," říká ekonom ČSOB Tomáš Sedláček. "Proti krizi toho jedinec zmůže asi tolik, co proti epidemii chřipky, o které ví, že pochoduje kolem. Nic moc nenadělá, má se chovat obezřetně," dodává Sedláček.

Specialistka na psychologii reklamy Jitka Vysekalová považuje slovenskou kampaň dokonce za nebezpečnou. "Tato reklama dává lidem omluvu za zvýšenou spotřebu, neboť to dělají pro vlast. To je může dovést do finančních problémů."

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Fotovoltaická elektrárna Solek Group v Chile.
Česká firma prodala elektrárnu v Chile, v zemi bude dále investovat

Česká firma Solek Group prodala v Chile solární elektrárnu Parque Solar Cuz Cuz chilskému fondu zaměřenému na investice do obnovitelných zdrojů energie, jehož...  celý článek

Azylové centrum v durynském městě Gera (18. února 2016)
Většina migrantů v Německu je bez práce. Stát hromadně školí

Optimistické vyhlídky na záchranu vymírající německé populace díky přijímání migrantů kazí fakt, že se je nedaří integrovat v takovém měřítku, jak se...  celý článek

Zemědělský podnik v Brništi má se svými kravami druhou nejvyšší mléčnou...
Zakladatel eBaye chce mléčnou farmu na Havaji. Obyvatelé jsou proti

Snaha snížit závislost obyvatel Havaje na dovozu potravin z pevniny nezískala takový ohlas, jaký by si asi zakladatel eBaye Pierre Omidyar představoval. Na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.