"Pražský butik otevřeme v jedné z historických budov na rohu Pařížské ulice a Staroměstského náměstí. Plocha prodejny bude 170 metrů čtverečních,“ popsala v hrubých rysech budoucí království luxusního zboží Christina Schulz ze společnosti Cartier.
Pařížská tak díky zlatníkovi zase o něco vypiluje svou pověst jednoho z exkluzivních evropských bulvárů. Dosud sem mířili bohatí zákazníci například do pobočky Louise Vuittona.
Přibude i královnin krejčí
"Butik bude svými výkladními skříněmi, vitrínami a škálou barev zcela v duchu zavedených hodnot a zvyků značky,“ naznačila Schulz budoucím zákazníkům.
Značky Cartier a Vuitton ovšem nezůstanou na slavné pražské třídě osamoceny. Podle informací týdeníku Czech Business Weekly by letos na Pařížské chtěl svou pobočku otevřít také britský Burberry, oficiální krejčí britské panovnice Alžběty II.
Podle studie společnosti Merrill Lynch a Capgemini přibývá bohatých Čechů, kteří mohou v podobných obchodech bez starostí nakupovat. Například v roce 2005 se zvýšil počet Čechů, kteří mohou investovat milion amerických dolarů – tedy něco kolem 21,5 milionu korun, ve srovnání s rokem 2004 téměř o jedenáct procent. Celkem jich bylo 13 100.
Místní vzpomínají na staré krámky a obchody
Jenže v Pařížské nebydlí jen samí milionáři. A starousedlíky, jakými je například Jiřina Kochleflová, další luxusní obchod poblíž jejího bytu nadšením nenaplňuje.
"Nám tady zrušili všechny krámy v okolí, což je strašná ostuda. Kdysi jsme tu měli obchody, kam jsme mohli zajít na nákup, teď mi musí sousedka jen občas zajít do Máje a to je všechno,“ hněvala se nedávno Kochleflová.
Zatímco místní obyvatele zřejmě nechají klenoty u Cartiera chladnými, častými návštěvníky všech luxusních obchodů v Pařížské budou zahraniční turisté. Například z Ruska, jak odhaduje Helena Svobodová z moskevského zastoupení agentury CzechTourism.
"Líbí se jim hotely nazdobené zlatem a rádi utrácejí za luxusní šperky. Z návštěvy České republiky si vozí především klenoty vyrobené z českého granátu," přiblížila Svobodová vkus turistů z Ruska.
Na Pařížské, po ulici Na Příkopě druhé nejdražší ulici Prahy, najdou zájemci hodinky a šperky, jejichž slávu začal od roku 1847 šířit Francouz Louis-François Cartier, ceněné šátky a kabáty firmy Burberry, jejíž historie se píše od roku 1856, nebo doplňky značky Louis Vuitton.