Airbus totiž hledá, jak ušetřit. Tento měsíc oznámil, že až dvouleté zpoždění superjumba A380 způsobí ztráty ve výši 4,8 miliardy euro. - více zde
Podle listu Financial Times Deutschland personální agentury se zaměstnanci buď okamžitě zruší pracovní poměr, nebo jim smlouvu neprodlouží. Přesný počet takto propuštěných lidí ale neuvedl.
Airbus má v Německu přibližně 22 000 zaměstnanců a dalších 7 000 lidí pracuje na základě smluv na dobu určitou.
Hromadnému propouštění chce německá vláda zabránit a proto minulý týden oznámila, že je ochotna koupit 7,5 procenta akcií EADS, mateřské společnosti Airbusu, od firmy DaimlerChrysler. Tento způsob řešení krize se ale nezamlouvá šéfovi EADS Thomasi Endersovi. Uznává, že se společnost potýká s vážnými problémy, ale přímá účast státu podle něj není nutná.